Nákupní centra většinou nemají okna, takže se budete těžko orientovat a budete se muset spolehnout jen na šipky značící únikové východy. V záplavě reklam a upoutávek na zboží jsou tyto značky ale jen těžko rozpoznatelné, pokud nejsou zakryty úplně. Únikové cesty jsou často zaskládány nabízeným zbožím, a pokud se Vám přece jen podaří dostat se k únikovému východu, může se Vám stát, že bude zatarasený nebo dokonce zamčený, někdy i na pevný řetěz. Všech těchto rizik si jsou hasiči vědomi a to, že jsou nákupní centra jedním z nejrizikovějších míst, moc dobře vědí. Proto také každoročně provádějí velké množství kontrol, jejichž cílem je zajištění souladného stavu s předpisy o požární ochraně.
V obchodních domech a nákupních centrech se hasiči opakovaně setkávají s nedodržováním předpisů o požární ochraně. Každoročně se proto provádí v nákupních centrech požární kontroly. Bohužel náprava bývá často zjednána jen na krátkou dobu. Po čase opět obchodníci raději nabídnou větší množství zboží, které poskládají do únikových cest a vyvěsí reklamy před označení únikových východů, nežli by dbali na požární bezpečnost nakupujících, ale i o svoji a svých kolegů. Proto se sem musí hasiči pravidelně vracet.
Způsob dosahování tohoto cíle se u jednotlivých oblastí činností liší. Např. při posuzování projektové dokumentace se jedná o dohled nad správným požárně bezpečnostním řešením stavby tak, aby splňovala stanovená kritéria z hlediska požární ochrany. U kontrolní činnosti se jedná o průběžný dozor nad dodržováním povinností, např. právě při provozování obchodních center.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.


