„Je nyní na politické reprezentaci, aby nalezla řešení, které zabrání rozšíření mýta na silnice I. třídy. Takové zpoplatnění totiž poškodí hlavně drobné podnikatele, protože jim zvýší jejich náklady. Druhotným efektem bude vytlačení dopravy na nezpoplatněné úseky silnic II. a III. tříd, což bude mít zase negativní dopady na města a obce,“ upozornil předsedu vlády tajemník Úřadu Hospodářské komory Tomáš Vrbík.
Kvůli nekoncepčnosti v přípravě mýtného tendru, přehlížení zájmu nejen veřejnosti a záměru rozšířit zpoplatnění silnic I. třídy po roce 2019 o dalších 910 km Hospodářská komora na dnešním jednání na Úřadu vlády nadále požadovala, aby resort dopravy mýtný tendr zrušil.
„Rozšíření mýta je zbytečné, dokonce odborný posudek společnosti Deloitte jednoznačně doporučoval jako optimální rozšíření mýta na silnicích 1. třídy pouze o 474,1 km s tím, že by se jednalo výhradně o úseky, které nahrazují chybějící úseky dálnic,“ dodal Vrbík.
Za jeden ze zásadních problémů Hospodářská komora pokládá i fakt, že v uplynulých letech nebyla připravena vlastní státní koncepce vývoje mýtného systému včetně tarifní politiky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
Babiš , Hospodářská komora , Ministerstvo dopravy , vláda , HK ČR , Ťok , mýto
autor: Tisková zpráva
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
Záněty dásní se vyskytují často a většinou probíhají bezproblémově. Jakmile ovšem zánět přejde na ji…