„Vážíme si toho, že Hospodářská komora byla přizvána do pracovního jednání o budoucnosti zadávacího řízení na správce mýtného systému na další desetileté období, nicméně už od roku 2014 jsme ministerstvo opakovaně upozorňovali na zpoždění prací při přípravě systému mýta související s nečinností projektového týmu i pracovních skupin a žádali, aby resort k rozvoji mýtného systému vypracoval koncepční materiál. Pokládáme za nepřijatelné, aby státní koncepci mýta určoval vítěz zadávacího řízení,“ uvedl předseda Dopravní sekce Hospodářské komory Emanuel Šíp s tím, že se tak současným problémům s mýtným tendrem, kterými se zabývá už i Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, dalo předejít.
Ministr dopravy se rovněž nechal v médiích slyšet, že na prosincové schůzce této skupiny zdůraznil, že tendr běží a není proto možné v jeho průběhu měnit základní parametry, jako je například rozsah zpoplatnění na silnici I. třídy. S rozšířením zpoplatnění silnic I. třídy po roce 2019 o dalších 910 km ale Hospodářská komora nesouhlasí dlouhodobě, protože takové rozhodnutí, které nebylo nijak projednáno s podnikatelským sektorem a veřejností, negativně dopadne na dopravní podnikatele. Ministerstvo ale názor odborné veřejnosti přehlíželo.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva