Podobnými příklady jsou strategie Smart Administration, Národní program reforem a také státní politika v elektronických komunikacích Digitální Česko, přijatá na počátku roku 2011, z jejíž cílů byl realizován jen zlomek. Aktualizace tohoto materiálu, strategie Digitální Česko 2.0, kterou vláda přijala v březnu letošního roku, obsahuje řadu užitečných opatření pro zvýšení konkurenceschopnosti českých firem a podnikatelů, mj. díky masivnímu rozšíření vysokorychlostního internetu. Vzhledem k turbulencím na české politické scéně je však otázkou, zda i tento strategický dokument neskončí „u ledu“.
„Skutečně odpovědná vláda této země musí dát jednoznačnou výzvu, čeho chce za účasti občanů, institucí a firem dosáhnout. Například, že do roku 2020 bude ČR mezi prvními dvaceti zeměmi v žebříčku konkurenceschopnosti Světového ekonomického fóra. Jasně a měřitelně. Pro tento cíl je pak třeba plnit strategie a plány, jež vláda přijala nebo přijme,“ upozorňuje prezident ICT UNIE Svatoslav Novák. „V nadcházející volební kampani se ukáže, které politické strany budou mít ve svých programech efektivní výkon veřejné správy a zvýšení mezinárodní konkurenceschopnosti Česka, mj. prostřednictvím rozvoje moderních technologií. V případě odklonu od těchto dlouhodobých zásadních cílů nás čeká cesta na ekonomickou periférii Evropy a světa. Jen hospodářsky úspěšná země může zajistit zaměstnanost a sociální smír.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva