Jihočeský kraj: Reakce na Nadační fond proti korupci

16.05.2017 16:30

Krajský standardizovaný projekt Zdravotnické záchranné služby JčK je součástí celkového projektu „Jednotná úroveň informačních systémů operačního řízení a modernizace technologií pro příjem tísňového volání základních složek IZS“, který řeší problém standardizace a inovace krajských operačních středisek IZS v rámci výzvy číslo 11 Integrovaného Operačního Programu z let 2008 až 2015.

Jihočeský kraj: Reakce na Nadační fond proti korupci
Foto: kr-jihocesky.cz
Popisek: Jihočeský kraj

Krajský standardizovaný projekt Zdravotnické záchranné služby JčK je součástí celkového projektu „Jednotná úroveň informačních systémů operačního řízení a modernizace technologií pro příjem tísňového volání základních složek IZS“, který řeší problém standardizace a inovace krajských operačních středisek IZS v rámci výzvy číslo 11 Integrovaného Operačního Programu z let 2008 až 2015. Tyto technologie jsou určeny pro komunikaci s obyvateli v tísni a pro rychlé nasazení sil a prostředků jednotlivých složek IZS. V rámci programu byl nadefinován jednotný standard krajských operačních středisek všech složek IZS pro celou Českou republiku. Celostátní, tzv. střechové řešení je realizováno Generálním ředitelstvím Hasičského záchranného sboru ČR. Dílčí projekty, specifické pro každý kraj, musejí navazovat na tuto společnou systémovou a technologickou platformu a jsou řešeny jednotlivými složkami IZS a kraji. Konkrétní zadávací podmínky jednotlivých krajských projektů vyplývají z nutnosti sloučit nové technologie s již používanými komunikačními systémy.

Ad 1)

Jihočeský kraj nebude polemizovat, zda kontrola ze strany CRR nebo MMR je formální či hloubková. CRR provedlo několikastupňovou kontrolu uvedené veřejné zakázky a projektu jako takového. A to včetně kontroly podmínek zadávacího řízení a včetně požadované kvalifikace před jeho vyhlášením. V květnu 2016 proběhla veřejnosprávní kontrola ze strany MMR. Evidentně tedy nelze kontrolu ze strany těchto subjektů označit pouze za formální a zpochybňovat tak jejich roli v rámci projektů.

JčK neví o tom, že by daná věc byla předmětem policejního šetření.

Ad 2)  

Vyjádření v této věci je skutečně lží, ale ze strany NFPK.

Společnost PPE.CZ byla vybraná na základě veřejné zakázky malého rozsahu. V rámci této zakázky bylo postupováno dle platné Směrnice Jihočeského kraje, byly osloveny 3 společnosti poskytující požadované plnění zakázky. Do této doby, ani poté, uvedená společnost pro Jihočeský kraj žádnou veřejnou zakázku neadministrovala.

Za uvedenou cenu byly splněny všechny požadované úkony, jež byly předmětem dané zakázky.

O platbách „mimo smlouvu“, o nichž se NFPK zmiňuje, není Jihočeskému kraji nic známo. Žádné platby „mimo smlouvu“ JčK neprováděl.

V rámci veřejné zakázky malého rozsahu byly analogicky se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách požadovány standardní dokumenty k prokázání základních kvalifikačních předpokladů – tj. Výpis z OR a oprávnění k podnikání.  O tom, že jeden ze společníků dříve figuroval v holdingu jednoho z uchazečů, se Jihočeský kraj dozvěděl od NFPK. Zjišťování těchto informací není povinností zadavatele.

Ad 3)

Jihočeský kraj v předchozí reakci neuvedl, že by ÚOHS vydal jakékoliv Rozhodnutí. Jihočeský kraj uvedl, následující, citujeme: „Veřejná zakázka byla předmětem správního řízení ÚOHS zahájeného na základě návrhu uchazeče společnosti NESS Czech s.r.o. Toto správní řízení bylo později na žádost navrhovatele Usnesením ÚOHS zastaveno.“ Proč společnost NESS Czech s.r.o. vzala svůj návrh zpět, nám není známo.

Je více než patrné, že NFPK si uvedené informace upravuje dle vlastní potřeby, která však neodráží skutečnost.

Ad 4)

Přirovnání veřejné zakázky na zajištění technologií pro operační řízení IZS s autoservisem a modrookým blonďákem, shledáváme krajně nepatřičným a neprofesionálním.

Kdo jiný, než právě NFPK by měl vědět, že dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, kdy dle § 110 odst. 3 má uchazeč právo podat námitku proti zadávacím podmínkám. Pokud by tedy požadované technické kvalifikační předpoklady byly natolik diskriminační, mohli zájemci využít svého práva dle zákona a námitku proti zadávacím podmínkám podat. Nikdo tak neučinil a jak již jednou JčK uvedl, podány byly celkem 4 nabídky. To podle názoru JčK svědčí o tom, že nastavená kvalifikace zajistila jak vysokou profesní úroveň uchazečů, tak i dostatečnou hospodářskou soutěž. V opačném případě by se dalo předpokládat, že nebude podána nabídka žádná. To se však nestalo.

V závěru svého vyjádření NFPK uvádí, že jejich cílem je mimo jiné, odhalování korupční činnosti ve veřejné správě a podpora projektů odhalujících korupci. Pokud tomu tak skutečně je, tak je Jihočeskému kraji s podivem, že NFPK při podezření na korupční a protizákonné jednání nepodal podnět k orgánům činným v trestním řízení.

Oddělení informací a styku s veřejností
Krajský úřad Jihočeského kraje

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Podvodné výzvy k úhradě cla

19:02 Celní správa: Podvodné výzvy k úhradě cla

Celní úřad pro Pardubický kraj upozorňuje na podvodná jednání a žádá veřejnost o obezřetnost při výz…