Krachy cestovek: Poslední šance pro poškozené klienty I.Parkam Holidays

23.06.2014 18:09 | Zprávy

Stovky poškozených klientů cestovní kanceláře I.Parkam Holidays, která zkrachovala na začátku letních prázdnin roku 2011, mají poslední šanci, jak se dostat ke svým penězům za neuskutečněnou nebo nedobrovolně zkrácenou dovolenou. Uvedl to dnes mluvčí spolku Krachy cestovek Rudolf Marek. Brzy totiž uplyne promlčecí lhůta, kdy se mohou domáhat náhrady škody způsobené nesprávným úředním postupem na českém státu.

Krachy cestovek: Poslední šance pro poškozené klienty I.Parkam Holidays
Foto: tripzone.cz
Popisek: Středozemní moře při západu slunce

Na otázku, kdo by měl poškozeným klientům CK uhradit zbývající peníze, existují v zásadě dva právní názory. Podle prvního, jehož nositelem je zejména Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR), jsou pojišťovny povinny uhradit plnou cenu zájezdu. Pokud tak neučiní, je prý třeba domáhat se tohoto nároku soudně.

Několik žalob tohoto typu řešil Obvodní soud pro Prahu 2, v odvolacím řízení pak Městský soud v Praze.

V případech, které byly prakticky identické, zazněly naprosto protichůdné názory, jimiž byla soudní rozhodnutí odůvodněna. U sporů, v nichž šlo o bagatelní částky do 10 000 korun, soud první instance skutečně pojišťovně nařídil žalobcem požadovanou částku uhradit; u těchto sporů nelze rozhodnutí přezkoumat v odvolacím řízení. Podle rozsudku v jiném případě s vyšší škodou, kde rozhodnutí soudu I. stupně bylo podrobeno přezkoumání, dospěl odvolací soud k závěru opačnému: žalobce nemá nárok na žádnou platbu a navíc musí uhradit náklady řízení ve výši přesahující původně žalovanou částku!

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Jiří Růžička byl položen dotaz

Cesta do Tibetu

Nic proti té cestě jako takové, ale je pravda, že jste na oslavu narozenin Dalajlámy letěli za peníze z našich daní dokonce snad vládním speciálem? A pokud ano, jaký má taková cesta pro nás jako občany přínos? A kolik nás přesně stála? PS: Podle mě by u každé zahraniční cesty z našich peněz měly být...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Projekt těžby a zpracování lithia je realizovatelný

10:34 ČEZ: Projekt těžby a zpracování lithia je realizovatelný

Strategický projekt těžby a zpracování lithia v Ústeckém kraji pokročil do další fáze. Společnost Ge…