Zastupitelstvo hl. m. Prahy ve čtvrtek schválilo stavbu metra D a garanci financování stavby. Hlavní město chce linku metra D zprovoznit co nejdříve. „Metro D je aktuálně největší dopravní investicí Česka. První úsek metra D z Pankráce na Nové Dvory bude stát 52 miliard korun a čekají nás velká vyjednávání o financování - s bankami, EU i státem, který v zahraničí tak významné městské projekty standardně spolufinancuje. Jsem rád, že jsme dnes pro tuto obří investici získali důvěru pražských zastupitelů napříč politickými stranami,“ uvedl náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Část Pankrác – Nové Dvory, která bude moci po dokončení fungovat samostatně, zahrnuje pět stanic: Pankrác – Olbrachtova – Nádraží Krč – Nemocnice Krč – Nové Dvory plus přestup na linku C na Pankráci. Na obou koncích bude mít obratové koleje. Předpokládané celkové náklady na výstavbu a zprovoznění úseku, tj. včetně napájení, trakce, nákupu a poměrné části dopravního systému automatického metra bude podle rozpočtu odhadovaného na současnou cenovou úroveň a inflaci činit 52 miliard korun.
„Výstavba nové linky metra D je jednou ze zásadních priorit rozvoje dopravní infrastruktury hlavního města. Metro D má tvořit klíčovou páteř pražského systému veřejné dopravy a ulevit přetížené dopravní situaci v jižním oblasti města – zejména v Krči, Lhotce, na Novodvorské nebo v Libuši, kde bydlí až 150 tisíc obyvatel. Nepochybný přínos bude mít metro D ruku v ruce s dalšími investicemi do rozvoje tramvajových tratí i pro obyvatele Středočeského kraje i dalších krajů,“ řekl primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva