MŠMT intenzivně připravuje školy na jednotné přijímací zkoušky

05.02.2017 18:46 | Zprávy

Už začátkem loňského prosince obdržely školy sadu informačních a podpůrných materiálů k jednotným přijímacím zkouškám na střední školy. Jsou určeny pro ředitele středních i základních škol a samotné uchazeče o studium.

MŠMT intenzivně připravuje školy na jednotné přijímací zkoušky
Foto: msmt.cz
Popisek: MŠMT - logo

MŠMT a Cermat chtějí školám co nejvíce pomoci při organizaci prvních celoplošně povinných přijímacích zkoušek na střední školy v oborech s maturitní zkouškou. V lednu 2017 školy dostaly možnost vyzkoušet si jednotné přijímací zkoušky „nanečisto“.

Jednotné přijímací zkoušky na střední školy v oborech s maturitou se v tomto školním roce zavádí po dvouletém pilotním ověřování, do kterého bylo zapojeno 630 středních škol v roce 2015 a 637 středních škol v roce 2016 (tedy cca 55 % všech škol s maturitními obory).  Většina z těchto škol zavedení jednotných přijímacích zkoušek podpořila.

 Podporu vyjádřila slovy svého předsedy Jiřího Zajíčka i Unie školských asociací ČR – CZESHA: „Podporujeme zavedení jednotné přijímací zkoušky jako povinné součásti přijímacího řízení v maturitních oborech vzdělání. Tato zkouška může podpořit zvýšení kvality ve vzdělávání. Většina našich členských škol se již v minulých letech dobrovolně zapojila do pilotního ověřování této zkoušky a s jejím průběhem máme dobré zkušenosti. Situace, kdy velká část středních škol přijímala uchazeče jen na základě hodnocení na základních školách, byla velmi komplikovaná pro jakoukoli motivaci žáků devátých tříd v závěru studia na základní škole. Zavedení povinné přijímací zkoušky však zásadně mění situaci.“

Kladné stanovisko vyjádřil i Svaz průmyslu a dopravy ČR: „Podporujeme jednotné přijímací řízení pro maturitní obory středních škol, a to zejména z důvodu objektivizace podmínek přijetí na různých školách (například posuzování podle prospěchu, které diskriminuje žáky z kvalitních škol s náročnou klasifikací na rozdíl od jiných) a také jako ověření minimální úrovně znalostí a dovedností, nutných pro vstup do středoškolského vzdělávání. Škola si navíc může stanovit až pro 40% hodnocení další specifická kritéria přijetí, pokud chce posoudit i jiné předpoklady žáků. Změna přijímacích zkoušek byla v minulých letech ověřena jak na jednotlivých krajích, tak i celoplošně. Podotýkáme, že zavádění z našeho pohledu nemůže omezit přístup dobře připravených žáků k maturitnímu vzdělávání, jelikož žák má dvě možnosti zkoušky a zároveň ji může opakovat kdykoli v následujících letech,“ uvedl Miloš Rathouský, zástupce ředitelky sekce - oblast vzdělávání.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Také by mě ty vaše seznamy zajímaly

Můžete otevřeně sdělit, kolik tato vláda vyvezla techniky na Ukrajinu? Jestli vás dobře chápu, tak na rozdíl od nás lidí máte k dispozici nějaký seznam. Zveřejníte ho? A dá se vyčíslit celková pomoc Ukrajině - nejen kterou jsme vyvezli, ale i ta, kterou jim poskytujeme tady?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ Prodej varuje majitele solárů, kteří si stále nezajistili odpovědnost za odchylku

10:34 ČEZ Prodej varuje majitele solárů, kteří si stále nezajistili odpovědnost za odchylku

I přes opakované upozorňování si tisíce majitelů domácích fotovoltaik stále nezajistily u dodavatele…