Tunel se nachází v okrese Čadca v Žilinském kraji. Je součástí více než 12km úseku dálnice D3 Svrčinovec – Skalité, který po dokončení zkrátí čas jízdy mezi Svrčinovcem a slovenskou státní hranicí s Polskou republikou o téměř 10 minut. Toto dopravní spojení rovněž zásadním způsobem sníží současný negativní vliv dopravy a výrazně zlepší životní podmínky obyvatel okolních obcí. Ražená část tunelu měří 860 m a Metrostav ji vyrazí metodou NRTM (nová rakouská tunelovací metoda). Čeští tuneláři se zkušenostmi mj. z Prahy, Islandu, Finska a Norska budou pracovat ve velmi složitých geologických poměrech v pásmu tzv. karpatského flyše, kde se střídají vrstvy jílovců a pískovců v různém stádiu zvětrání a tektonického porušení. Plocha výrubu tunelu bude zhruba 105 m2, což je pro srovnání jen o 20 m2 méně, než má pražský tunel Blanka. Podzemní dílo bude vybaveno dvěma jednostrannými zálivy pro odstavení vozidel, únikovou štolou v místě budoucí levé tunelové trouby a třemi propojkami do ní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva