Ministerstvo dopravy: Nová dohoda usnadní českým rejdařům přístup na německé vodní cesty

19.07.2022 17:51 | Tisková zpráva

Česká republika a Německo uzavřely dohodu o možnostech konání zkoušek pro úseky se zvláštními riziky vyhlášenými v Německu, a to v češtině na pobočkách Státní plavební správy v ČR. Novinka se dotkne několika set českých občanů. Zmíněnou dohodu v Hřensku slavnostně podepsali zástupci české Státní plavební správy a německého Generálního ředitelství vodních cest a plavby (Generaldirektion der Wasserstraßen und Schifffahrt).

Ministerstvo dopravy: Nová dohoda usnadní českým rejdařům přístup na německé vodní cesty
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

„Tato dohoda je pro Českou republiku velmi důležitá a značně usnadní život zaměstnancům plavebních společností. Je také důkazem důvěry mezi oběma stranami a dobré spolupráce,“ řekla při podpisu ředitelka Státní plavební správy Klára Němcová.

„Jsme si vědomi, že skládání zkoušky v mateřském jazyce pomůže českým rejdařům ve snazším přístupu na německé vodní cesty. Chceme, aby plavba na Labi mezi Českou republikou a Německem mohla probíhat co nejjednodušeji,“ dodal prezident německého Generálního ředitelství vodních cest a plavby Hans-Heinrich Witte.

Pro vůdce plavidel pohybujících se ve Spolkové republice Německo je získání tohoto osvědčení existenční nutnost. Zkoušky jsou navíc v Německu poměrně nákladné, takže vznikne i nemalá finanční úspora na straně uchazečů, potažmo rejdařů.

Anketa

Komu více důvěřujete?

hlasovalo: 9633 lidí

Tyto zkoušky se nebudou týkat jen německého úseku Labe, ale bude je možné skládat také pro úseky Rýna, Vezery a Dunaje.

Mít takzvané zvláštní osvědčení vůdce plavidla je nutné pro plavbu na úsecích se zvláštními riziky. Vydává se na základě zkoušky, kterou organizuje stát, na jehož území se úsek se zvláštními riziky nachází, v tomto případě Německo. Nová dohoda ale umožní skládat tuto zkoušku v češtině, v České republice, a to na pobočkách Státní plavební správy.

Forma této zkoušky je ústní. Její složení je podmíněno absolvováním určitého počtu plaveb v daném úseku.

Jako úseky se zvláštními riziky se označují ty oblasti, kde je zvýšený výskyt plavebních nehod, složité morfologické poměry mající dopad na manévrování plavidel nebo problematická komunikace. Tyto úseky může vyhlásit členský stát EU, na jehož území se nacházejí, a to po předchozím oznámení Evropské komisi.

Podpis je významným úspěchem zahraničních vztahů v oblasti vnitrozemské vodní dopravy mezi ČR a SRN. Česká strana vnímá současný postup Německa jako krok, který pozitivně ovlivní přístup českých společností na celoevropský trh.

Spolupodepisující osobou byl prezident GDWS (ZDE), tedy německé instituce, která spravuje spolkové vodní cesty, zastává úlohu plavebního úřadu v oblasti způsobilosti plavidel a osob a zároveň plní úkoly, které v ČR patří Ředitelství vodních cest a státním podnikům povodí.

Za Německo se podpisu zúčastnila také vedoucí územní pobočky GDWS v Magdeburgu a zástupkyně Spolkového ministerstva pro digitalizaci a dopravu. Za českou stranu to pak bylo vedení Státní plavební správy (ZDE) a její zaměstnanci, kteří se na zkouškách budou přímo podílet.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Tak určitě! Nová kampaň na obrazovkách České televize propaguje pozitivní hodnoty ve sportu

7:23 Tak určitě! Nová kampaň na obrazovkách České televize propaguje pozitivní hodnoty ve sportu

Fair play, boj proti předsudkům, všestrannost a nutnost spolupráce rodičů a trenérů. To jsou témata …