Součástí zářijové výbavy jsou tak mnohdy ergonomicky tvarované psací potřeby nebo zdravotní certifikovaná obuv. Částka za malého školáka v posledních letech vzrůstá také proto, že řada rodičů pořizuje dětem mobilní telefon s předplacenou kartou či paušálem. Školám přitom ministerstvo školství přispívá až 51 tisíc korun ročně na žáka.
Maminky a tatínkové dětí v Česku preferují podle expertů stále častěji preferují možnost připlatit si za kvalitní školní pomůcky a obutí ze zdravotně nezávadných a bezpečnostních materiálů. Chtějí mít jistotu, že tak maximálně podpoří správný vývoj dětského těla. U ergonomických psacích potřeb či aktovek pak obvykle volí střídmý design, který se bude líbit prvňáčkovi stejně jako čtvrťákovi. Kvalitní potřeby totiž při správném používání vydrží dítěti i několik let.
„Při nákupu školních pomůcek volí rodiče stále častěji produkty, jenž splňují i nejnáročnější zdravotní a hygienická kritéria. To je jejich stěžejní preference. Zaměřují se zejména na ergonomické psací potřeby a brašny. Batohy dětem obvykle vydrží i více než 3 školní ročníky, proto většina rodičů klade důraz primárně na kvalitní polstrování, které respektuje růst dítěte. Až v 68 % případů toto vybavení nakupují v e-shopech. Většina ze specializovaných online obchodů totiž ve školní sezoně nabízí pomůcky ještě levněji, než slevové akce v supermarketech," objasňuje trend Jana Martínková ze společnosti Activa. Ta provozuje e-shop Activáček.cz se školními potřebami, kde je možné školní batoh zakoupit od 470 korun. Zvýšenou pečlivost rodičů potvrzují i výrobci obuvi. „V posledních letech stoupá množství rodičů, kteří nakupují svým prvňáčkům do školy certifikované obutí. Chtějí se spolehnout, že bota nebude dítěti klouzat a vyzouvat se mu. Také mnohem více dbají na to, aby byla správně tvarovaná a nebyla v ní použita nekvalitní lepidla se zdravotními riziky. Správně pak vybírají i velikost boty, při níž počítají s ideálním nadměrkem 1 až 1,2 cm. Ten školákovi umožní volný pohyb prstů a nebude bránit růstu chodidla," kladně hodnotí přístup českých rodičů Tomáš Jurák ze společnosti Coqui. Cena certifikované dětské obuvi se pohybuje v rozmezí od 300 do 600 korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva