Moravskoslezský kraj: Pohornickou krajinou vlakem jako za starých hornických časů

27.06.2021 16:51 | Zprávy

O víkendech mají výletníci příležitost užít si komentované projížďky speciálním Báňským spěšným vlakem. Tyto historické motorové stroje, které už nejsou na kolejích běžně k vidění, budou jezdit po trati využívané pro svoz vytěženého uhlí.

Moravskoslezský kraj: Pohornickou krajinou vlakem jako za starých hornických časů
Foto: kr-moravskoslezsky.cz
Popisek: Moravskoslezský kraj

Díky komentáři nahlédnou cestující do minulosti ostravsko-karvinského revíru, také se dozví o připravované proměně pohornické krajiny. „Cestujícím se nabídnou nezvyklé výhledy, vlaky totiž budou jezdit po trasách uhelných vleček, které historicky sloužily ke svozu uhlí. Vlaky budou projíždět například kolem dolu Zárubek, dolu Michal a dále budou pokračovat do karvinského revíru kolem bývalého dolu Doubrava a ČSA, přes stanici Karviná-Doly, kolem nedávno uzavřeného dolu Darkov a přes ještě stále činný důl ČSM. Na některých místech vlak také zastaví, aby si místo mohli lidé dobře prohlédnout, a třeba i vyfotit. Takto se mohou těšit třeba na důl Žofie a jeho vodní jámu. Náš region je s hornictvím úzce spjatý a jistě se najde spousta lidí, která se bude chtít s jeho historií blíže seznámit nebo si na ni dokonce zavzpomínat,“ řekl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu Radek Podstawka.

Komentované vyjížďky organizuje Slezský železniční spolek, a to za finanční podpory Moravskoslezského kraje. Tato atrakce je spolupořádána krajskou akciovou společností MSID v rámci transformačního programu POHO 2030. „Je to určitě mimořádná příležitost vidět pohornickou z jiného úhlu. Za POHO 2030 cestujícím postupně nabídneme výklad o tomto území, k dispozici bude i QR kód, kterým se zájemci dostanou k podrobnějším informacím. Do budoucna chystáme program po trase ještě více doplnit, případně jednotlivé jízdy zaměřit tematicky,“ řekl vedoucí programu POHO 2030 Petr Birklen.

Vlečky jsou v majetku dopravní společnosti PKP CARGO INTERNATIONAL, která jejich užívání pro tento účel již několikrát v minulosti poskytla. Tyto vlečky jsou kvůli útlumu těžby čím dál tím méně využívané pro přepravu uhlí a například projekty Slezského železničního spolku jim mohou dát další využití.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Kde berete jistotu, že většina občanů ČR chce EURO?

Tvrdit, že jsme se k tomu zavázali při vstupu není argument, od té doby se toho přeci dost změnilo. A já třeba nevidím v přijetí žádný přínos pro obyčejné lidi, jako jsem třeba já. Můžete mi vysvětlit, co mi přinese? Zvýší se tím třeba má mzda nebo zlevní se ceny bydlení, potravin, služeb? Podle mě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Nasazení lůžkových vozů na nočních Baltic expressech prodlouženo

11:27 České dráhy: Nasazení lůžkových vozů na nočních Baltic expressech prodlouženo

České dráhy a PKP Intercity prodlužují nasazování lůžkových vozů do souprav nočních spojů EC 460 a E…