Při stále houstnoucí obchodní síti je stále důležitějším ukazatelem výkonu řetězce věrnost zákazníků. Jak plyne ze studie Incoma Shopping Triggers 2014, má již dnes průměrný zákazník na výběr osm obchodů s veškerým sortimentem, ale pravidelně navštěvuje pouze tři z nich. Dobrým ukazatelem věrnosti je procento nakupujících/domácností, které mají řetězce jako své hlavní nákupní místo. Nejvyšší podíl věrných nakupujících na českém trhu má řetězec hypermarketů Kaufland – nejvíc tam utratí 20 % českých domácností, což v absolutním počtu odpovídá 882 tisícům domácností (z celkového počtu domácností v ČR, což je asi 4386 tisíc). Druhé až třetí místo se 14 % společně obsadily řetězce Penny Market a Albert (zahrnuje super i hypermarkety), což odpovídá zhruba 595 tisícům věrných domácností. Na čtvrtém místě následuje Tesco (všechny formáty) se 12 % (resp. 522 tisíc) věrných a na pátém Lidl (10 % a 456 tisíc věrných).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva