Nová trakční napájecí stanice u Nymburku a spínací stanice u Poříčan zajišťují bezpečnější a spolehlivější provoz na klíčové trati

17.01.2017 21:50

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně ukončila rekonstrukci trakční napájecí stanice (TNS) Nymburk a výstavbu spínací stanice (SpS) Poříčany. Nová měnírna a spínací stanice jsou klíčové pro zajištění bezpečnosti a spolehlivého provozu na příslušných úsecích. Nezbytnost realizace této stavby vycházela především z rostoucích požadavků na energetické napájení železničních tratí.

Nová trakční napájecí stanice u Nymburku a spínací stanice u Poříčan zajišťují bezpečnější a spolehlivější provoz na klíčové trati
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

„Původní stanice byla před rekonstrukcí vybavena starší technologií a její technický stav neodpovídal nejnovějším evropským parametrům a standardům. Nová trakční napájecí stanice proto zajistila nejen spolehlivější zdroj elektřiny, ale navíc také zvýšila bezpečnost provozu. Její výkon tak v případě nouze umožní částečné napájení tratí, které k měnírně přímo nepřiléhají,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Předmětem projektu byla rekonstrukce technologické a stavební části TNS, areálových rozvodů nízkého i vysokého napětí, včetně připojení na trakční vedení. V rámci prací došlo k výstavbě nové provozní budovy v prefabrikovaném provedení. Pro potřeby dálkového dozoru a řízení z elektrodispečinku v Praze byla instalována nejmodernější technika, napojená na přenosové cesty a sdělovací zařízení.

Součástí stavby bylo i zřízení spínací stanice Poříčany pro potřeby zlepšení provozních stavů napájení trakčního vedení a zvýšení propustnosti 1. tranzitního železničního koridoru. Spínací stanice byla realizována včetně navazujících rozvodů vysokého a nízkého napětí a připojení na trakční vedení a sdělovací přenosové cesty.

Kompletní přestavba a modernizace objektu přispěla především ke zvýšení výkonu TNS v oblasti s ohledem na rostoucí požadavky na energetické napájení železničních tratí. Realizací projektu rovněž došlo k zajištění požadavků na zvýšení spolehlivosti železniční dopravy v daných úsecích za všech okolností, ať už jde o vyšší provoz, nepříznivé klimatické podmínky či výpadky na sousedních napájecích stanicích.

Jedná se o fázovaný projekt, kdy I. fáze byla spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci OP Doprava 2007–2013 a spolufinancování II. fáze je schváleno v rámci OP Doprava 2014-2020. Předpokládané celkové náklady stavby činí 356 087 102 Kč bez DPH a plánovaný celkový příspěvek EU je ve výši až 252 839 993 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Název stavby

Zvýšení trakčního výkonu TNS, TNS Nymburk a SpS Poříčany

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Zhotovitel

Elektrizace železnic, a.s.
Sudop Praha a.s.
OHL ŽS, a. s. 

Termín zahájení

12/2014

Termín dokončení

11/2016

Celkové náklady stavby

356 087 102 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

252 839 993 Kč

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…