Nová trakční napájecí stanice u Nymburku a spínací stanice u Poříčan zajišťují bezpečnější a spolehlivější provoz na klíčové trati

17.01.2017 21:50 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně ukončila rekonstrukci trakční napájecí stanice (TNS) Nymburk a výstavbu spínací stanice (SpS) Poříčany. Nová měnírna a spínací stanice jsou klíčové pro zajištění bezpečnosti a spolehlivého provozu na příslušných úsecích. Nezbytnost realizace této stavby vycházela především z rostoucích požadavků na energetické napájení železničních tratí.

Nová trakční napájecí stanice u Nymburku a spínací stanice u Poříčan zajišťují bezpečnější a spolehlivější provoz na klíčové trati
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

„Původní stanice byla před rekonstrukcí vybavena starší technologií a její technický stav neodpovídal nejnovějším evropským parametrům a standardům. Nová trakční napájecí stanice proto zajistila nejen spolehlivější zdroj elektřiny, ale navíc také zvýšila bezpečnost provozu. Její výkon tak v případě nouze umožní částečné napájení tratí, které k měnírně přímo nepřiléhají,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Předmětem projektu byla rekonstrukce technologické a stavební části TNS, areálových rozvodů nízkého i vysokého napětí, včetně připojení na trakční vedení. V rámci prací došlo k výstavbě nové provozní budovy v prefabrikovaném provedení. Pro potřeby dálkového dozoru a řízení z elektrodispečinku v Praze byla instalována nejmodernější technika, napojená na přenosové cesty a sdělovací zařízení.

Součástí stavby bylo i zřízení spínací stanice Poříčany pro potřeby zlepšení provozních stavů napájení trakčního vedení a zvýšení propustnosti 1. tranzitního železničního koridoru. Spínací stanice byla realizována včetně navazujících rozvodů vysokého a nízkého napětí a připojení na trakční vedení a sdělovací přenosové cesty.

Kompletní přestavba a modernizace objektu přispěla především ke zvýšení výkonu TNS v oblasti s ohledem na rostoucí požadavky na energetické napájení železničních tratí. Realizací projektu rovněž došlo k zajištění požadavků na zvýšení spolehlivosti železniční dopravy v daných úsecích za všech okolností, ať už jde o vyšší provoz, nepříznivé klimatické podmínky či výpadky na sousedních napájecích stanicích.

Jedná se o fázovaný projekt, kdy I. fáze byla spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci OP Doprava 2007–2013 a spolufinancování II. fáze je schváleno v rámci OP Doprava 2014-2020. Předpokládané celkové náklady stavby činí 356 087 102 Kč bez DPH a plánovaný celkový příspěvek EU je ve výši až 252 839 993 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Občanství politiků

Také si myslím, že by ministr a nejen on, ale všichni politici, co zde chtějí kandidovat měli mít české občanství. Navrhnete to tedy dát do Ústavy? Pokud vím, nyní musí mít české občanství snad jen prezident nebo ani ten ne? A souhlasíte se mnou, že by se to mělo týkat všech politiků, i třeba těch k...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Na Mariánském náměstí se opět rozhořelo Betlémské světlo

22:08 MHMP: Na Mariánském náměstí se opět rozhořelo Betlémské světlo

Na pražský magistrát znovu doputovalo Betlémské světlo, které od skautů převzali primátor Bohuslav S…