Obchodníci: Nepleťme si pojmy s dojmy, marže není totéž co zisk

22.01.2013 16:28 | Zprávy

Stále častěji se obchodníci setkávají s nařčením, že na prodávaném zboží vydělávají závratné sumy díky nastavování vysokých marží. Značná část populace i médií navíc zcela mylně zaměňuje pojmy marže a zisk s přesvědčením, že se jedná o jedno a to samé.

Obchodníci: Nepleťme si pojmy s dojmy, marže není totéž co zisk
Foto: SOCR ČR
Popisek: SOCR ČR

Marže obchodníků činí dle ČSÚ 22,9 % ceny. Jednoduše řečeno, obchodník nakoupí za 77 korun od dodavatele a zboží prodá za 100 korun. Znamená to, že jeho zisk je 23 korun? To ani omylem. Z takto vypočítané marže totiž musí pokrýt všechny náklady obchodu, jako jsou elektřina, voda, ale také nájemné, náklady na logistiku, uskladnění, mzdy zaměstnanců a v neposlední řadě daně.  Je na místě zdůraznit, že uvedená marže zahrnuje i nepotravinářské zboží.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Jiří Růžička byl položen dotaz

Cesta do Tibetu

Nic proti té cestě jako takové, ale je pravda, že jste na oslavu narozenin Dalajlámy letěli za peníze z našich daní dokonce snad vládním speciálem? A pokud ano, jaký má taková cesta pro nás jako občany přínos? A kolik nás přesně stála? PS: Podle mě by u každé zahraniční cesty z našich peněz měly být...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Královéhradecký kraj připravuje rekonstrukci budovy dětského domova v Jaroměři

16:26 Královéhradecký kraj připravuje rekonstrukci budovy dětského domova v Jaroměři

Rada Královéhradeckého kraje schválila záměr rozsáhlé rekonstrukce budovy Dětského domova, Základní …