Odbory: Neřešení problému by nutně vedlo ke kolapsu veřejné dopravy v této zemi

05.12.2015 13:30 | Zprávy

Po pondělním podání žaloby s Návrhem na vydání předběžného opatření týkajícího se veřejné soutěže na zajištění autobusové dopravy v Královéhradeckém kraji se konečně rozběhla jednání, která by mohla mít zásadní vliv na celý problém ve veřejné dopravě, na který poukazujeme v Jablonecké výzvě.

Odbory: Neřešení problému by nutně vedlo ke kolapsu veřejné dopravy v této zemi
Foto: Hans Štembera
Popisek: Autobusové nádraží, ilustrační foto

Za klíčové považuji dva momenty. Tím prvním je, že předseda Asociace krajů ČR, pan Michal Hašek, obratem v úterý 1. 12. zasedl k společnému jednání s předsedou ČMKOS a předsedou OSD, v rámci kterého byl stanoven harmonogram nezbytných kroků k řešení této neudržitelné situace. A tou druhou zásadní věcí bylo, že pan Hašek v podstatě obratem oslovil předsedu vlády k jednání o krizové situaci ve veřejné dopravě. Byl jsem velice potěšen, že pan předseda vlády vyslyšel tuto prosbu a v podstatě okamžitě svolal jednání za jeho osobní účasti spolu s dalšími zástupci již den poté, tedy ve středu 2. 12. 2015.

Jednání s předsedou vlády se uskutečnilo po skončení plenárního zasedání tripartity v pozdních večerních hodinách, a to formou zasedání pracovní skupiny vedené právě předsedou vlády. Pracovní skupina se sešla ve složení: Bohuslav Sobotka, předseda vlády, Karla Šlechtová, ministryně pro místní rozvoj, Jan Blecha, náměstek ministryně pro místní rozvoj, Michal Hašek, předseda Asociace krajů ČR, Josef Středula, předseda ČMKOS, Luboš Pomajbík, předseda OSD a já (Jiří Kuchynka, předseda ZO OSD Jablonec nad Nisou), jako autor a iniciátor Jablonecké výzvy. Pracovní skupina řešila jeden jediný úkol: jakým správným způsobem dostat do systému veřejné dopravy, konkrétně k řidičům autobusů fungujícím v závazku veřejné služby, více peněz. Celý problém spočívá v tom, že tuto veřejnou službu, jejímž zadavatelem je stát, potažmo kraje, provádí soukromé dopravní společnosti a firmy, které řeší nárůst mezd svých zaměstnanců prostřednictvím kolektivních vyjednávání.

Tento způsob je ale znemožněn dosavadní praxí, kdy veřejné soutěže jsou, ať už z důvodu alibistických, nebo z důvodu honby za úsporou peněz, koncipovány ze strany veřejných zadavatelů tak, že hlavním kritériem je nejnižší cena dopravního výkonu, tedy vlastně přímo nutí zaměstnavatele šetřit především na lidech.

V rámci jednání byl všemi zúčastněnými domluven následující postup:

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Jak je to doopravdy?

Dobrý den, znám vás jako ekonomku. Teď kandidujete na kandidátce SPD. Zajímá mě tak, zda souhlasíte s tím, co SPD tvrdí o Ukrajincích, že jako Češi chudneme na tom, že poskytujeme pomoc a azyl? Nebo kde je problém, proč je naše životní úroveň podprůměrná? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Skrytá nádrž na naftu celníkům neunikla

19:28 Celní správa: Skrytá nádrž na naftu celníkům neunikla

Skrytou nádrž o objemu 500 litrů odhalili jihomoravští celníci při kontrole dodávkového vozu na dáln…