Pardubický kraj: V kraji se lepší podmínky pro cyklisty

30.09.2019 19:38

I když se může zdát, že se výstavba infrastruktury pro cyklisty a in-line bruslaře v našem kraji vylepšuje jen pomalu, při podrobném pohledu je vidět za uplynulé čtyři roky velký pokrok. Vyplývá to z vyhodnocení plnění Koncepce cyklo a in-line turistiky v Pardubickém kraji.

Pardubický kraj: V kraji se lepší podmínky pro cyklisty
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

„Koncepci máme zpracovanou nyní na období do roku 2020. Na jejím naplňování budeme dále pracovat a zároveň budeme podporovat subjekty, které jsou nositeli realizace jednotlivých rozvojových priorit a opatření, “ říká radní pro cestovní ruch, sport a volnočasové aktivity René Živný. „Prioritou pro nás stále zůstává budování infrastruktury dálkové cyklotrasy č. 2 - Labská stezka. Rychlost výstavby závisí na zajištění financování a v neposlední řadě i na tom, jak se podaří vykupovat jednotlivé potřebné pozemky. Neustále jednáme i s Jihomoravským krajem o možnosti propojení obou krajů dálkovou cyklotrasou č. 24 Svitava v úseku Skrchov a dál směrem na Letovice, kde momentálně není dořešeno komfortní pokračování trasy z území Pardubického kraje dál,“ doplňuje radní.

V minulých letech se v kraji podařilo dokončit úplně nebo částečně 18 investičních záměrů cyklistické infrastruktury, které byly navrženy v dokumentu, například kilometrový úsek Počapelské Chalupy – Počaply, kilometrový úsek Pardubice, Vinice - Stará vojenská plovárna, sedmikilometrový úsek Vysoké Mýto – Hrušová a další.

„Vznikly tu čtyři Bike resorty, například traily Na Vinicích ve Vysokém Mýtě v celkové délce 2,14 km s různým stupněm náročnosti nebo v Brněnci Brněnecké prameny - navazující produkt na Březovský trail s napojením na dálkovou cyklotrasu č. 24 Svitava. Tratě jsou určené pro širokou veřejnost a můžete je navštívit,“ doporučuje radní. Více informací najdete na krajském turistickém portálu ZDE.

„Jako adrenalinový cyklista mám radost i ze vzniku náročných tras pro horská kola. K těm stávajícím přibydou singletracky Glacensis, Singletrack Orlicko-Kladsko a Na hranici na hraně, které získaly dotaci z evropských fondů v rámci programu Interreg V-A Česká republika – Polsko v prioritní ose 2. V rámci projektu Singletrack Orlicko - Kladsko budou vybudována i dvě parkoviště - nástupní místa v Červenovodském sedle,“ dodává Živný. Více o schválených projektech najdete ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…