Podvodníci opět nezákonně přehlašují klienty od VZP k OZP

19.09.2016 16:38 | Zprávy

Podvodníci, kteří přehlašují klienty VZP bez jejich vědomí k Oborové zdravotní pojišťovně, opět řádí. Opakuje se tak historie z předchozích přeregistračních termínů.

Podvodníci opět nezákonně přehlašují klienty od VZP k OZP
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova ústředí VZP v bývalém hotelu Flora

Zatímco v prvním čtvrtletí letošního roku se na VZP obrátilo více než 250 klientů z Libereckého a Ústeckého kraje, že je kdosi bez jejich souhlasu přehlásil k OZP, nyní nově zaregistrovali už 55 takových případů pracovníci regionální pobočky VZP v Praze.  Lidé, kteří se takto nezákonně a nevědomky stali pojištěnci méně významné zaměstnanecké pojišťovny, pak požadují, aby byli znovu přihlášeni k VZP a mohli čerpat všechny výhody, které jim plynou z příslušnosti k nejsilnější pojišťovně v Česku.

Množství případů, kdy se lidé stali pojištěnci OZP, aniž by o tom věděli, spolu s faktem, že taková praxe pokračuje už několik přeregistračních období, vyvolává otázku, zda nejde ze strany doposud neznámých náborářů o organizovanou nezákonnou činnost. Důležité je také připomenout, že zákon pod hrozbou mnohamilionové pokuty zakazuje, aby pro pojišťovny dělaly nábor najaté firmy. Akvizici by měly pojišťovny dělat vlastními silami. Nabízí se proto i další otázka – kdo takto podvodně přehlašuje klienty k Oborové zdravotní pojišťovně?

Zaskočení lidé se o tom, že už nejsou klienty VZP, dozvídají často teprve poté, co jim do schránky přijde od OZP nový průkaz pojištěnce, případně poté, co je VZP poprosí o vyplnění dotazníku s cílem zjistit, proč od ní odešli. Pokud se nezákonně přehlášení klienti nechtějí se změnou smířit, mají dvě možnosti – buď se co nejdříve obrátit na pracoviště Oborové zdravotní pojišťovny a trvat na zrušení neplatné registrace, nebo požádat o asistenci VZP, která s vyřízením problému pomůže.

K tomu, aby klient změnil pojišťovnu, stačí vyplnit a podepsat přeregistrační formulář. Ten pak odnese nebo poštou zašle na kteroukoliv pobočku nově zvolené pojišťovny. Odhlašovat se u pojišťovny původní není potřeba. Změnu může každý udělat jednou za rok a na výběr má ze dvou termínů. Pokud podepíše a odevzdá přeregistrační formulář v období od 1. ledna do 31. března, stane se klientem nově vybrané pojišťovny od 1. července. Tutéž možnost má i v termínu od 1. července do 30. září, a pak se stane pojištěncem nové pojišťovny od začátku příštího roku.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: VZP

MUDr. Jan Síla byl položen dotaz

Myslíte, že máme dobře fungující zdravotnictví

Jestli tomu tak podle vás je, tak jak vysvětlíte, že dost lidí marně shání lékaře? To přeci není znakem dobře fungujícího zdravotnictví, čímž neříkám, že zdravotníci, co svou práci dělají, jí dělají špatně, ale kdo může, tak jde za lepším. Ostatně se stačí podívat i na to, kolik vystudovaných lékařů...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: