Značnou část tohoto období pokrývá zima, která nevytváří příznivé podmínky pro práci probíhající ve vodě. Několik měsíců od podzimu do jara správce Baťova kanálu musí předem pečlivě naplánovat a zejména pak bezchybně realizovat. Do května musí být vše hotovo, aby Povodí Moravy, s. p. mohlo spuštěním provozu plavebních komor zahájit hlavní sezónu Baťova kanálu.
Intenzivní práce probíhají i letos. Pokračují opravy kanálového úseku mezi Veselím nad Moravou a Vnorovy. Současně s tím Povodí Moravy, s. p. dokončilo tři nová servisní stání služebních plavidel, která budou sloužit zejména jednotkám IZS, správci Baťova kanálu a Státní plavební správě. Další dvě servisní stání se připravují. „Nově jsme dokončili tři pevná servisní stání služebních plavidel v dolní rejdě plavební komory Veselí nad Moravou, horní rejdě plavební komory Vnorovy I a dolní rejdě Vnorovy II. Jedná se o pokračování vybudování sítě servisních stání po celé délce vodní cesty, určené k bezpečnému krátkodobému i dlouhodobému stání. Hlavním účelem je zvýšení bezpečnosti plavby, vytvoření snadného přístupu jednotek integrovaného záchranného systému k vodnímu toku, čímž dojde ke zkrácení času potřebného pro zásah,“ popisuje generální ředitel Povodí Moravy, s. p. Václav Gargulák.Další dvě servisní stání vzniknou ještě letos ve Spytihněvi a Sudoměřicích

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva