Povodí Moravy: Začaly opravy posledního úseku Baťova kanálu

10.10.2018 17:23

Vzrůstající lodní provoz na Baťově kanále si žádá stále více pozornosti a také finančních prostředků na údržbu a obnovu této vodní cesty. Kromě příprav plavební cesty na nadcházející sezónu začalo Povodí Moravy, s.p. s opravou posledního úseku severní větve Baťova kanálu – úseku mezi plavebními komorami Huštěnovice a Babice.

Povodí Moravy: Začaly opravy posledního úseku Baťova kanálu
Foto: Povodí Moravy
Popisek: Povodí Moravy

Od října do dubna 2019 bude v této části plavebního kanálu maximálně snížena hladina, aby stavební stroje mohly provádět patřičné úkony při obnově parametrů plavební dráhy, opravě a zajištění stabilizace břehů a hrází plavebního kanálu. „Veškeré práce budou zajišťovány z levého břehu Baťova kanálu tak, aby nezasahovaly do pravobřežní části hrází s cyklostezkou a provoz na ni mohl být bez omezení zachován,“ říká generální ředitel Povodí Moravy, s.p. Václav Gargulák. Stavba je financována ze Státního fondu dopravní infrastruktury a výše nákladů je 13,3 mil. Kč.

Povodí Moravy, s.p., jako správce významné vodní cesty – Baťova kanálu, se podílí na jeho údržbě také vlastními prostředky. Byla již zahájena příprava Baťova kanálu na nadcházející sezónu. Jednou z hlavních činností je zajištění parametrů plavební dráhy daných legislativou – jedná se o udržování plavebních hloubek v celé šířce plavební dráhy, odstraňování překážek z plavební dráhy, opravy břehového opevnění a značení vodní cesty plavebními znaky.

Udržování bezpečného a provozuschopného stavu vodní cesty a zajišťování provozních funkcí všech zařízení sloužících plavebnímu provozu, je trvalý úkol správce této významné vodní cesty. Aby byl provoz co nejméně omezen, je nutno většinu oprav a údržby provádět mimo plavební sezónu, což značně komplikuje provádění prací a prodlužuje termíny realizací jednotlivých oprav či staveb.

Baťův kanál je jednou z nejvýznamnějších atrakcí jihovýchodní části Zlínského a Jihomoravského kraje, o čemž svědčí každoročně stoupající počet lidí, kteří ho navštíví. V letošní plavební sezóně, podle informací Povodí Moravy, s.p., byl dokonce dosažen rekordní počet lodí, které se proplavily plavebními komorami – v průměru se každou plavební komorou proplavilo 3 526 lodí, což je o 416 lodí více než loni.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…