Praha šetří na všem kromě aut. Změňte priority, vyzval Auto*Mat zastupitele

28.11.2012 9:00 | Zprávy

Hlavní město má podle návrhu rozpočtu příští rok šetřit na všech výdajích. Kromě staveb pro auta (1), (2).

Praha šetří na všem kromě aut. Změňte priority, vyzval Auto*Mat zastupitele
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tunel Blanka

Tunel Blanka má stát o miliardu více, než vedení města přiznalo. Padesát milionů má spolykat stavební příprava terminálu Veleslavín a devět příprava tunelu Blanka II (3). Finance dopravního podniku jsou tajné (4). Na metro D, tramvajovou trať na Dědinu a zklidnění severojižní magistrály Praha peníze dát nechce (5). Iniciativa Auto*Mat vyzvala zastupitele, aby přehodnotili priority Prahy a nezalévali další peníze do betonu předražených automobilových staveb. Zastupitelstvo bude o rozpočtu hlasovat tento čtvrtek.

„Magistrát se chlubí takzvaným rozklikávacím rozpočtem, ale informace o plánovaných výdajích na příští rok jsou neuvěřitelně nepřehledné,“ říká finanční odborník iniciativy Auto*Mat Jakub Stránský. „Pokud zastupitelé nedostali jiné materiály než ty, které najdou obyvatelé Prahy na webu, obávám se, že nebudou vůbec vědět, o čem hlasují,“ tvrdí Stránský.

„Z popisů položek často nelze zjistit, na jaké konkrétní stavby jsou peníze určeny. V utajování informací je nejhorší dopravní podnik, o jehož výdajích se daňový poplatník nedozví žádné podrobnosti. Je zarážející, že jeho rozpočet neprojednal dopravní výbor rady hlavního města. V této černé díře přitom zmizí celá čtvrtina rozpočtu Prahy,“ dodává Jakub Stránský.

Stejně jako v minulých letech, i v roce 2013 má nejvíce peněz z dopravní kapitoly spolykat tunel Blanka, konkrétně pět a půl miliardy. Mimo samotné výstavby tunelu chce město vyčlenit 400 milionů na velín. Protože má stát nad portálem tunelu na Malovance, vyjde stavba na více než miliardu. Podle dřívějšího slibu politiků měl na tomto místě vzniknout park. Součástí budovy mají být nepochopitelně i nové kanceláře TSK a informační centrum Prahy 6.

„Překvapuje nás, že město chce investovat do přípravy staveb, které se podle prohlášení politiků vůbec nemají stavět. Jde zejména o tunel Blanka II. Naopak na potřebné stavby, jako je trasa metra D, nové tramvajové trati nebo zastávky vlaků jako by nezbývaly peníze,“ vysvětluje dopravní odborník iniciativy Auto*Mat Vratislav Filler.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Aleš Dufek byl položen dotaz

Pozitivní diskriminace

Na jednu stranu odsuzujete pozitivní diskriminaci, na druhou stranu vám nevadí, že se jí vaše vláda dopouští? Proč třeba neustále zvýhodňujete Ukrajince? Já to chápal zpočátku, ale po třech letech? A druhá věc, proč už se dnes nemůžou problémy nazývat skutečnými jmény, proč se kolem některých našlap...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Celorepubliková soutěž dopravních policistů

11:14 Policie ČR: Celorepubliková soutěž dopravních policistů

Ve středu se v Holešově setkali ti nejlepší dopravní policisté z celé České republiky, aby společně …