Profesionální řidiči, přepravní společnosti i firmy využívající vozidla k předmětu svého podnikání investují nemalé prostředky do zajištění vozového parku. Mezi pravidelné investice proto patří i obměna pneumatik. Nehledě na zákonem danou povinnost hloubky dezénu jsou pro ně bezpečnost a míra opotřebení kritickými parametry. Ačkoli by se mohlo zdát, že pro většinu společností je výhodnější využívat celoroční pneumatiky, protože v jejich případě je možné přezouvat nehledě na sezónu, statistiky e-shopu KupujPneu.cz vypovídají o opačném trendu.
„Naši firemní zákazníci téměř nekupují celoroční pneumatiky, naopak přezouvají podle aktuálního ročního období. Důvodů, proč volí sezónní pneu, je více. Patří mezi ně i aspekt havarijního pojištění. Obutí auta v případě nehody totiž jednoznačně ovlivní výši pojistného plnění. Pokud je vozidlo přezuto na zimní pneumatiky s dostatečným dezénem, je větší šance, že pojišťovna uhradí škodu v plné výši,“ vysvětluje Jakub Pyšný, předseda představenstva e-shopu KupujPneu.cz.
Používání celoročních pneumatik tak představuje v případě firem často jen zdánlivou úsporu. Pro většinu z nich zajišťuje uskladnění sezónních pneumatik partnerský pneuservis. „Celoroční pneumatiky na našich osobních vozidlech vůbec nepoužíváme. Představují pro nás kompromis mezi letní a zimní pneu, kterému ve všech ročních obdobích chybí něco k dokonalosti. Sezónní pneumatiky svěřujeme nasmlouvanému pneuservisu, který je vedle odborného uskladnění také správně ošetří. Přirozeně jiná situace je v případě tahačů, kde jsou celoroční pneu samozřejmostí,“ říká Jiří Jurkovič, vedoucí vozového parku přepravní společnosti Geis.
Významným hlediskem pro firmy při výběru pneumatik je bezpečnostní komfort řidiče a kilometrový
nájezd, který pneumatika zaručuje. „Většina našich firemních zákazníků volí prémiové značky, které se v testech ADAC pravidelně umisťují na předních pozicích. Více než 80 % jich pořizuje pneumatiky značek Michelin, Continental nebo Bridgestone,“ vypočítává Jakub Pyšný z e-shopu KupujPneu.cz.
Jeho slova potvrzují i profesionální přepravci, pro které je před nízkou cenou rozhodující kvalita a bezpečnost. „V případě našich osobních vozidel máme vyzkoušené pneu Nokian. Opravdu ideální jsou na zimu, kdy je na vozovce sníh. Pokud pořizujeme pneumatiky jiných značek, jedná se výhradně o ty středních a vyšších tříd. Ačkoli to znamená vyšší výdaje, je pro nás nejpodstatnější kvalita pneu a bezpečnost našich zaměstnanců,“ dodává Jiří Jurkovič ze společnosti Geis.
O e-shopu Kupuj pneu
Internetový obchod Kupuj pneu byl založen v roce 2012 a za krátkou dobu svojí existence se stal jedním z největších e-shopů s pneumatikami v České republice. Zákazníkům nabízí širokou škálu osobních, nákladních i moto pneumatik nejrůznějších značek. Ve svém sortimentu má rovněž disky a autobaterie.
O společnosti Geis
Skupina Geis má hlavní sídlo v německém Bad Neustadtu. Od svého založení v roce 1948 se neustále rozvíjí. Holding, který řídí přímo majitelé, je dnes globálním poskytovatelem komplexních logistických služeb. Zaměstnává kolem 4 150 lidí a v roce 2012 vygeneroval obrat 794,2 milionů EUR. Do holdingu patří společnosti v Německu, Švýcarsku, Lucembursku, Rakousku, Polsku, České republice a na Slovensku. Hlavní oblasti podnikání skupiny Geis jsou Road (balíkové/paletové/kusové/celovozové přepravy), Logistics (skladová logistika, výroba obalů) a Air+Sea (letecké a námořní přepravy, speciální projekty přeprav). V České republice patří do skupiny Geis firmy Geis CZ, s.r.o., Geis Parcel CZ, s.r.o., Geis CZ Air+Sea, s.r.o., a Spedition Feico, spol. s r.o. Na Slovensku je to Geis SK a Geis Parcel SK. Česko-slovenská část skupiny zaměstnává více než 1100 pracovníků na 29 pobočkách a specializovaných logistických pracovištích a v roce 2012 dosáhla obratu cca 3,5 mld Kč.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva