První interaktivní dotykový projektor Epson v Česku má ZŠ Lupáčova

22.10.2014 16:40 | Zprávy

Žáci a učitelé žižkovské základní školy Lupáčova mohou nyní využívat zcela novou podobu interaktivní výuky.

První interaktivní dotykový projektor Epson v Česku má ZŠ Lupáčova
Foto: EPSON
Popisek: EPSON

Dosud používané interaktivní tabule totiž doplnil špičkový dotykový projektor EB-595Wi od společnosti Epson. Škole má tato technologie, nezávislá na nástrojích pro vytvoření výukového obsahu, doplnit stávající elektronické učebnice  o nový rozměr kvalitní interaktivní projekce.

Model EB-595Wi, který byl ve škole instalován, je součástí nové řady vzdělávacích projektorů s velmi krátkou projekční vzdáleností představující vůbec první dotykové interaktivní produkty své řady. Nabízí veškeré výhody technologie Epson 3LCD, která zajišťuje vysokou kvalitu snímků a reálný, zcela přirozený obraz i za denního světla. Díky stejně vysokému výkonu bílého i barevného světla poskytuje ve srovnání s konkurenčními projektory třikrát jasnější barvy . Tato technologie rovněž eliminuje barevné záblesky a duhový efekt, čímž zabraňuje předčasné únavě, která je ve vyučování nežádoucí.

Ředitel základní školy v Lupáčově ulici na Žižkově Ing. Milan Hausner je velkým průkopníkem a zastáncem informačních technologií ve školách. Není proto divu, že instalace prvního dotykového projektoru EB-595Wi společnosti Epson proběhla právě zde. „ZŠ Lupáčova je známá tím, že se vždy snažila držet krok s dobou. Měli jsme první interaktivní tabuli na evropském kontinentu, všechny třídy jsou vybaveny projekční technikou a připojením k internetu. Nákup prvního interaktivního dotykového projektoru pro nás tedy byl další logickou volbou a také výzvou,“ říká Ing. Milan Hausner, ředitel ZŠ Lupáčova. „Rozhodujícím posunem vpřed není v tomto případě technologie sama, ale především nové formy prezentace vzdělávacího obsahu. Jestliže jsme se rozhodli využívat ve větší míře elektronické učebnice a vnesená mobilní zařízení žáků (BYOD), o to více potřebujeme spolehlivou výkonnou projekční techniku nezávislou na tom, v jakém programu byl výukový obsah vytvořen. Jádrem činnosti školy ale nemůže být technologie samotná,

nýbrž  výukový obsah, který je kdykoli zpřístupněný všem žákům bez rozdílu věku a technologického vybavení. Kvalitní projekční technika je k tomu však zcela nezbytným předpokladem,“ doplňuje Hausner.

Projektor EB-595Wi pracuje díky technologii 3LCD při relativně nízké teplotě, je velmi tichý a nemá prakticky žádné pohyblivé součásti, které by v budoucnu třeba bylo nutné opravovat či vyměňovat. Navíc je o 25 % energeticky úspornější  než projektory s DLP®  technologií. Ve škole se také realizuje projekt úsporné regulace v této oblasti.

Učitelé mohou díky dotykovému ovládání snadno a rychle pracovat s promítaným obrazem a vytvářet tak prostřednictvím výukového obsahu zajímavější a poutavější výuku. Teprve využití vlastních vnesených zařízení žáků se vzdělávacím obsahem přinese bezprostřední zapojení do výuky. Interaktivní vlastnosti projektoru a jeho uživatelsky přívětivé ovládání umožní velmi dobře ovládat nejen vlastní výukové objekty učitelů, ale i celou řadu simulací, animací či videí prostřednictvím online připojení. Roman Vejražka, Business Account Manager pro projektory společnosti Epson Europe, k tomu uvedl: „Snažili jsme se škole nabídnout projektor, který by vyhovoval jejím potřebám. Tedy aby se náklady spojené s jeho pořízením škole co nejdříve vrátily a výdaje spojené s jeho provozem byly minimální. Zároveň jsme hledali zařízení, které nabízí nejmodernější dostupné technologie. Kromě úspory a interaktivity projektor EB-595Wi nabízí také možnost bezdrátového připojení, které společně s aplikací iProjection usnadňuje sdílení obsahu z celé řady chytrých zařízení .“

O ZŠ Lupáčova

ZŠ Lupáčova je vzdělávacím zařízením MČ Praha 3.  Dlouhodobě se zaměřuje na výuku cizích jazyků, s níž žáci začínají v 1. ročníku. Všichni si mohou volit i zájmové aktivity realizované v cizím jazyku, včetně možnosti využití komunikace s rodilým mluvčím. Podmínky pro rozvoj nadaných žáků jsou vytvářeny systematicky. V posledních letech se škola také významně zaměřuje na rozvoj digitální gramotnosti žáků. Škola je členem ASP UNESCO a sítě ASIA Europe Classroom Network a realizuje celou řadu projektů jak v oblasti digitální gramotnosti (např. Vzděláváme pro budoucnost společnosti Microsoft), tak i v rámci evropských projektů (Comenius). Pro rok 2014 je nositelem ceny Label 2014 za sofistikovaný vzdělávací program kombinující jazykovou výuku a sociální inkluzi.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jiří Růžička byl položen dotaz

Podle vás by se ukrajinské děti měli dostávat do škol i na úkor těch českých?

Nemyslíte, že je problém třeba řešit úplně jinak, a to tak, že když se přijímají uprchlíci, měli by se pro ně navyšovat i kapacity třeba pro děti ve školách nebo bydlení apod.? Bohužel ani jedno se neděje a vy se pak divíte, že přibývá lidí, co je proti přijímání Ukrajinců? Podle mě to není proto, ž...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Úsporné osvětlení za 1 Kč využívá už 150 obcí

10:46 ČEZ: Úsporné osvětlení za 1 Kč využívá už 150 obcí

Už více než 150 obcí v České republice má úsporné osvětlení od ČEZ ESCO. V rámci programu „Veřejné o…