Ředitelství silnic a dálnic představuje první dílčí výsledky z celostátního sčítání dopravy

19.03.2017 16:15

Celostátní sčítání dopravy (CSD2016) probíhalo na dálniční a silniční síti ČR v loňském roce. ŘSD nyní představuje první výsledky, konkrétně porovnání dopravních intenzit na jednotlivých dálnicích v roce 2010 a 2016.

Ředitelství silnic a dálnic představuje první dílčí výsledky z celostátního sčítání dopravy
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

V přiloženém souboru naleznete srovnávací tabulku pro dálnice, která porovnává intenzity z roku 2010 s těmi aktuálními.

Nejvýznamnější změny na dálnicích v porovnání s rokem 2010:

1) Jižní část Pražského okruhu D0 se postupně naplňuje, intenzity na nové části dosahují už 40 – 50 tis. voz/24h, zhoršuje se situace na čtyřpruhovém úseku Slivenec – Třebonice (až 75 tis. voz/24h).

2) Dálnice D1 z Lipníku do Ostravy převzala tranzitní vztahy z I/48, nárůst u počtu nákladních vozidel je enormní.

3) Dálnice D5 u Prahy se dostává do vysokých hodnot kolem 60 tis. voz/24h.

4) Dálnice D6 u Prahy převzala značnou část dopravy z D7, kde intenzita i díky opravám místy i poklesla.

5) Dálnice D10 je nejvýznamnějším skokanem mezi dlouhodobě provozovanými dálnicemi, vyplývá z nich mj. potřeba přistupovat systémově k celému úseku z Prahy do Mladé Boleslavi, a to jak z hlediska údržby a oprav, tak z hlediska její modernizace. Hodnoty jsou naprosto srovnatelné s úsekem D1 Mirošovice – Kývalka.

Připomínáme, že se jedná o hodnoty předběžné, které mohou ještě podléhat drobným korekcím. Konečné výsledky z CSD2016 budou včetně interaktivní mapy volně k dispozici ve webové aplikaci, jejíž dokončení se předpokládá v průběhu 2. čtvrtletí 2017. Nově nebude pro přístup k podrobným výsledkům vyžadována registrace ani přihlášení.

Zhotovitelem zakázky CSD2016 byla agentura IPSOS s.r.o., která poprvé v historii CSD použila speciální mobilní aplikaci v chytrých telefonech pro sběr dat ručním způsobem. Vysoutěžená cena byla 57 mil. Kč bez DPH. Výpočty provedla dopravně inženýrská firma EDIP s.r.o.

Výsledky ze sčítání z roku 2010 naleznete zde.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražská strojírna: Chystáme několik zakázek pro dopravní podnik Berlín

16:05 Pražská strojírna: Chystáme několik zakázek pro dopravní podnik Berlín

Pražská strojírna bude v letošním roce opět dodávat své výrobky do Berlína. Předmětem zakázky je šes…