„Vzhledem k neustále se zvyšujícím dopravním intenzitám je současná silnice I/6 z hlediska bezpečnosti i plynulosti dopravy již nevyhovující, v celém úseku od Prahy až ke státní hranici s Německem tedy ŘSD připravuje dálnicí D6, která bude vyhovovat současným dynamicky se rozvíjejícím přepravním potřebám celého regionu. Dálnice D6 má v tuto chvíli celkem 90 kilometrů a dnes zahajujeme výstavbu dalších deseti. Na přípravě zbývajících 75 kilometrů v současné době intenzivně pracujeme, například hned začátkem příštího roku máme v plánu začít budovat obchvat obce Lubenec. Zbývajících osm dálničních úseků bychom chtěli zahájit během následujících pěti let,“ představil plány na pokračování výstavby dálnice D6 generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Dálnice D6 odvede tranzitní dopravu mimo zastavěná území obcí, čímž se podstatně zlepší životní podmínky jejich obyvatel, sníží se riziko nehod chodců a cyklistů, dojde k poklesu imisní zátěže v obytných zástavbách, sníží se míra hlukového zatížení v obytných zónách a zlepší se celková dostupnost regionu, což zvýší jeho atraktivitu pro investory i občany.
Současná silnice I/6, zařazená do sítě mezinárodních silnic jako tah E48, spojuje hlavní město Prahu s průmyslovou aglomerací v severozápadní části republiky a s lázněmi mezinárodního významu – Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Jáchymov a Františkovy Lázně. Je vedena z hlavního města ve směru Nové Strašecí – Karlovy Vary – Sokolov – Cheb až na hranice se Spolkovou republikou Německo. Je zde silná osobní i nákladní doprava, a to jak vnitrostátní tak i mezinárodní. Stávající šířkové uspořádání silnice I/6 je již nevyhovující, nepostačuje narůstajícím intenzitám silniční dopravy a nezajišťuje v plné míře její plynulost a bezpečnost.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva