SŽDC: Cestování vlakem na trati Velký Osek-Hradec Králové-Choceň je rychlejší a bezpečnější

17.05.2016 15:12

Správa železniční dopravní cesty zlepšila parametry části železniční tratě, která vede z Velkého Oseka přes Chlumec nad Cidlinou, Hradec Králové a Týniště nad Orlicí do Chocně. Hlavním cílem projektu bylo její uvedení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům.

SŽDC: Cestování vlakem na trati Velký Osek-Hradec Králové-Choceň je rychlejší a bezpečnější
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

V rámci stavby byly provedeny úpravy železničního svršku, nástupišť, mostních objektů a dílčích prvků trakčního vedení. V celém úseku došlo k výměně celkem šesti výhybek za nové a k výměně betonových pražců a kolejnic. Byla zajištěna i úprava elektrického ohřevu výhybek, což přispěje k vyšší bezpečnosti a funkčnosti provozu zvláště v zimním období. Obnovou prošlo také traťové zabezpečovací zařízení a místní kabelizace.

„Přínosem provedených úprav v traťovém úseku mezi Velkým Osekem a Chlumcem nad Cidlinou je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Díky realizaci projektu došlo také ke snížení propadu rychlosti, což ocení zejména cestující,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V souladu s globálním cílem prioritní osy 3 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou dopravní síť TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 020 Velký Osek – Hradec Králové – Choceň v úseku Kanín – Převýšov činily 419 616 848 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 320 179 015 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost TSS Grade, a.s.


Název stavby

Trať 020 Velký Osek - Hradec Králové - Choceň v úseku Kanín - Převýšov

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty,
státní organizace

Zhotovitel

TSS Grade, a.s.

Termín zahájení

4/2015

Termín dokončení

11/2015

Celkové náklady stavby

419 616 848 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

320 179 015 Kč

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…