Provoz mezi Rokycany a Nezvěsticemi se už od podzimu 2016 řídí z CDP Praha. Stalo se tak současně se zapojením elektronického zabezpečovacího zařízení, které se instalovalo v rámci revitalizačních prací. Jedná se o vůbec první regionální trať řízenou na dálku z pracoviště na pražské Balabence.
Ze stejného místa se rovněž od roku 2016 dálkově ovládá traťový úsek z Berouna (mimo) po Rokycany (včetně). Už nyní se začíná připravovat rozšíření tohoto systému až do pohraniční přechodové stanice Cheb. SŽDC vybrala v závěru minulého roku zhotovitele stavby, kterým se stala společnost AŽD Praha. Akce reaguje i na novou stavbu staničního zabezpečovacího zařízení v uzlu Plzeň a na budování Ejpovického tunelu v úseku Rokycany – Plzeň. Je proto rozdělena do dvou etap v návaznosti na dokončování zmíněných rozhodujících staveb.
Jako zajímavost lze uvést, že trať z Plzně do Chebu byla od roku 1967 vůbec první dálkově ovládaná v tehdejším Československu. V rámci optimalizačních prací, které se zahájily v roce 2007, došlo k výměně reléového zabezpečovacího zařízení za elektronické. I to byl jeden z kroků k budoucímu zapojení modernizovaných částí třetího koridoru do centrálního pracoviště v Praze. Tento způsob řízení provozu přitom přináší řadu výhod, jako jsou zejména lepší využití infrastruktury při provážení vlaků, operativní rozhodování v rámci řízení dopravy, centralizace diagnostiky technologií nebo řešení návazností na digitální systémy GSM-R či ETCS.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva