SŽDC: Zavádění systému GSM-R v České republice

23.03.2017 8:37 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybavila v loňském roce 482 kilometrů tratí digitálním rádiovým systémem GSM-R.

SŽDC: Zavádění systému GSM-R v České republice
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty
Celkem je tak již pokryto 1 660 traťových kilometrů. Během následujících let by se měl tento systém rozšířit na celou transevropskou dopravní síť TEN a postupně také na další celostátní i regionální tratě v České republice. 

Doporučení studie proveditelnosti zavést v České republice GSM-R bylo přijato v závěru roku 2000. Prioritním úkolem, vyplývajícím z přijatých mezinárodních závazků, se stala realizace pilotního projektu GSM-R v úseku Děčín – Praha – Kolín. Kontrakt byl uzavřen v květnu 2004, stavba byla bezprostředně poté zahájena a ukončena v červnu 2005. Ověřovací provoz byl zahájen 9. 1. 2006.

Provedené vyhodnocení pilotní realizace poskytlo základní technické a ekonomické údaje a parametry pro následující výstavbu a klíčová koncepční rozhodnutí, především pro možnost vývoje a odzkoušení jednotlivých národních aplikací v rámci systému GSM-R. Tento postup umožnil postupné zadávání dalších staveb GSM-R na vybraných tratích železniční sítě SŽDC již formou rutinních projektů.

Ke konci minulého roku tak bylo v ČR systémem GSM-R vybaveno na 1 660 kilometrů tratí, k šíření signálu sloužilo celkem 331 základnových stanic (BTS). Síť GSM-R má dvě ústředny (MSC) umístěné v Praze a Přerově, které jsou v rámci jednotlivých staveb doplňovány tak, aby byly schopny zajistit provoz nově vybavených tratí a současně se vzájemně zálohovat. Souběžně s výstavbou traťové části probíhá i intenzivní vybavování vozidel palubní části GSM-R.

Aktuálně se GSM-R zavádí v úseku Ústí nad Orlicí – Lichkov, hotovo má být v září příštího roku. K tendru pak SŽDC připravuje úseky České Velenice – České Budějovice – Horní Dvořiště a Plzeň – České Budějovice, dokončení těchto staveb se předpokládá na přelomu let 2018 a 2019. Kromě toho se dále zpracovává přípravná dokumentace pro traťový úsek Votice – České Budějovice. Zde však bude záviset na modernizaci zbývajících částí 4. koridoru, a to Sudoměřice u Tábora – Votice, Soběslav – Doubí a Dynín –  Nemanice, jelikož realizace GSM-R bude možná až po dokončení těchto staveb.

Aktuálním cílem SŽDC je dokončit pokrytí tratí transevropské dopravní sítě a následně všech celostátních drah k zajištění interoperability, které je však podmíněno realizací dalších investičních záměrů, zejména rozšiřováním přenosových cest včetně pokládky optických kabelů. Zvláštní pozornost bude věnována rozvoji sítě GSM-R na přeshraničních a příhraničních úsecích pro zajištění interoperabilní rádiové komunikace s vozidly cizích železničních dopravců zajíždějících na naše území.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Margita Balaštíková byl položen dotaz

Msta

Už samotná msta manželovi je podle mě špatná, ale mstít se na psovi? To už je opravdu hodně přes čáru. Vy sice tvrdíte, že je nahrávka podvrh, ale kdyby to byla pravda, tak ji přeci neřeší policie, která by na podvrh přeci přišla hned. A co jsem četla, tak pravost nahrávek potvrdila soudní znalkyně ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ÚOHS: JET BETA II může převzít Pekařství Šumava

20:16 ÚOHS: JET BETA II může převzít Pekařství Šumava

Společnost JET BETA II., a.s., získává možnost výlučně kontrolovat společnost Pekařství Šumava Holdi…