Škoda Transportation představila první tramvaj pro Chemnitz

05.12.2018 19:59

Škoda Transportation představila v rámci slavnostní akce v německém městě Chemnitz první z celkem čtrnácti nových moderních tramvají ForCity Classic. Jedná se o obousměrné 100% nízkopodlažní vozidlo s nerezovou skříní. Celková hodnota zakázky je zhruba 950 milionů korun.

Škoda Transportation představila první tramvaj pro Chemnitz
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

„Tramvaj, kterou dnes předáváme zákazníkovi, má mnoho významných inovací a je navržena v duchu představ o budoucnosti tramvajové dopravy. Toto první vozidlo v současné chvíli zahajuje několikaměsíční náročné typové zkoušky přímo v Chemnitzu. První cestující by se jím měli svézt ve zkušebním provozu na jaře příštího roku. Celá flotila bude do Německa dodána do léta 2019. Tato nová tramvaj ze Škodovky je výsledkem skvělé práce našich obchodníků, techniků, konstruktérů a dalších, kterým patří mé poděkování,“ říká Petr Brzezina, předseda představenstva a generální ředitel skupiny Škoda Transportation .

Dopravní podnik v Chemnitzu (CVAG) získá moderní nízkopodlažní vozidla splňující nejnovější německé požadavky na plnou bezbariérovost. Cestující se mohou těšit na komfortní prostorná vozidla, v jejichž interiéru budou k dispozici dva velké multifunkční prostory pro až čtyři invalidní vozíky nebo dětské kočárky, případně pro 4 až 6 jízdních kol.

„Už v roce 2012 jsme měli možnost v Chemnitzu vozit cestující v testovacím provozu naší pražskou tramvají ForCity Alfa. Tehdejší provoz byl vyhodnocen velice úspěšně a stal se základem pro naši později úspěšnou nabídku. V roce 2016 jsme v tvrdé konkurenci vyhráli výběrové řízení na dodávku těchto čtrnáct vozů. Jsem rád, že dnes představujeme veřejnosti tramvaj plnou inovací, za které považujeme 100% nízkopodlažnost bez ramp, bezpřevodovký pohon s motory osazenými permanentními magnety v kombinaci se vzduchovým vypružením. Dodávka Tramvají pro Chemnitz je druhou referencí tramvají skupiny Škoda Transportation v Německu. Díky tomu si upevňujeme pozici v západní Evropě a sbíráme potřebné zkušenosti a reference pro další tendry,“ dodává Zdeněk Majer, viceprezident pro obchod skupiny Škoda Transportation.

Vozidla mají mnoho významných inovací. Tramvaj je vybavena klimatizací jak v prostoru řidiče, tak i v prostoru pro cestující. Vozidlo navíc disponuje přehledným informačním systémem a novým sofistikovaným audiosystémem pro zrakově postižené. Délka tramvaje je 31,4 m, šířka 2,65 m. Celková kapacita cestujících dosahuje až 281 lidí, z toho je 64 sedících.

„Maximální rychlost tramvaje dosahuje 80 km/h. Ovšem pro provoz v německém Chemnitz je tato rychlost omezena jen na 60 km/h. Kvalitní jízdní vlastnosti i při nepřízni počasí zajistí 100% adheze (12 kol = 12 motorů bez převodovky). Skříň vozidla je vyrobena z nerezové oceli, pevnostně je navržena jako LRV (příměstská vozidla). Vozy rovněž mají novou generaci elektrického pohonu vyrobeného také ve Škodovce,“ doplňuje technické parametry vozu Jaroslav Kulhánek, hlavní projektant Škoda Transportation.

Škoda Transportation je na německém trhu v posledních letech úspěšná. Společnost letos v červnu zvítězila v tendru na dodávku moderních tramvají pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr (rnv). Celkem osmdesát tramvají v základní dodávce bude provozováno na tratích mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Součástí kontraktu je rovněž opce na dalších 34 vozidel. První vozidla budou nasazena do provozu začátkem roku 2021. Celková hodnota zakázky je řádově několik miliard korun. Škoda Transportation také vyrobila pro německého operátora Deutsche Bahn Regio šest moderních vysokokapacitních dvoupodlažních souprav včetně šesti lokomotiv. Tyto push-pull soupravy jsou určeny pro provoz na nejvýznamnější bavorské tratě Norimberk- Ingolstadt – Mnichov. Soupravy začnou od jara příštího roku nahrazovat staré jednotky InterCity. Plné zahájení provozu celé flotily nových souprav se očekává od června 2019.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

13:21 Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

Ředitelství vodních cest ČR uvedlo do plného provozu modernizované ochranné stání pro velká plavidla…