Skupina Škoda Transportation dodá Českým drahám v příštích čtyřech letech celkem 79 nízkopodlažních vlaků

11.12.2020 15:16

Početná flotila nových vlaků z dílny skupiny Škoda Transportation pomůže v následujících čtyřech letech modernizovat vozový park na železnici v České republice. Škodovka dodá postupně Českým drahám 79 jednotek z dvou uzavřených rámcových kontraktů.

Skupina Škoda Transportation dodá Českým drahám v příštích čtyřech letech celkem 79 nízkopodlažních vlaků
Foto: Škoda Transportation
Popisek: Škoda Transportation

Jedná se o 50 dvouvozových jednotek RegioPanter a 29 třívozových vlaků stejného typu. Důležitá obnova vozidel pomáhá vyhovět vyšším požadavkům na komfort cestujících.

Na nové nízkopodlažní jednotky RegioPanter ze Škody Transportation, která je součástí skupiny PPF, se mohou v následujících letech těšit cestující v Olomouckém, Moravskoslezském a Jihočeském kraji, kam je České dráhy budou dle svých plánů postupně nasazovat v letech 2023 a 2024.

„Jednotky RegioPanter významně přispívají k zásadnímu zvyšování kvality cestování na tuzemské železnici. Naše moderní, ekologická a komfortní vozidla však slouží nejen na tratích mnoha krajů v České republice, ale například i na Slovensku a zanedlouho v Lotyšsku. I díky novým kontraktům v našich závodech v Plzni a Ostravě investujeme stovky milionů do rozšiřování a inovace výroby a současně nabíráme další zaměstnance,“ říká Petr Brzezina, předseda představenstva a prezident skupiny Škoda Transportation.

V nových vozech ocení cestující komfortní interiér, moderní výbavu, možnost pohodlné přepravy osob na invalidním vozíku i prostor pro kočárky a jízdní kola. Oproti původním jednotkám RegioPanter mají ty nové řadu technických vylepšení. Jsou vybaveny moderním informačním systémem, Wi-Fi, kamerami, možností automatického vedení vlaku a už z výroby budou vybaveny nejmodernějším vlakovým zabezpečovacím zařízením ETCS. Maximální rychlost jednotek je 160 km/h a první ze série dříve objednaných dvouvozových vlaků aktuálně procházejí testy ve zkušebním centru VUZ.

„První kontrakt na dodání až 50 jednotek jsme uzavřeli s Českými dráhami v únoru 2019. V rámci něho nyní zajišťujeme výrobu dvouvozových vlaků RegioPanter, které mají 140 míst k sezení. Druhá rámcová dohoda, až na 60 jednotek tohoto druhu, byla uzavřena v nedávné době. Z této nové smlouvy již objednaly České dráhy 29 třívozových jednotek s kapacitou 234 sedadel. Po dodání těchto nově objednaných vlaků bude v ČR v provozu již celkově 167 kusů moderních nízkopodlažních jednotek typu Panter,“ doplňuje Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation. Jednopodlažní jednotky ze škodovky jsou úspěšné i v zahraničí a v minulém týdnu byla do provozu na Slovensku nasezena první jednotka z celkově 25 kusů dodávaných pro ŽSSK. Brzy obdobné nízkopodlažní soupravy budou dodávány rovněž pro Lotyšské železnice a konkrétně se jedná o 32 kusů.

České dráhy již provozují desítky vlaků tohoto typu. Jedná se o 12 jednotek RegioPanter řady 440 a 8 jednotek řady 640 (oba typy jsou třívozové), 17 jednotek řady 650 (dvouvozové) a 14 jednotek pro dálkovou dopravu InterPanter řady 660 a 661 (třívozové a pětivozové).

Škoda Transportation
Mezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídící a pohonné systémy pro dopravní systémy. Škoda Transportation má několik dceřiných společností v České republice například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou ale i v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Ve svých společnostech v České republice zaměstnává téměř pět tisíc lidí. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun. Více ZDE, ZDE a ZDE.

Skupina PPF
Škoda Transportation je součástí skupiny PPF. Skupina PPF investuje do řady odvětví, od finančních služeb přes telekomunikace, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. Svůj růst staví na rozvíjení tradičních i nových odvětví, budování moderní infrastruktury, digitální ekonomiky a propojeni´ českého talentu a schopnosti´ s globálními prˇi´lezˇitostmi. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. Skupina vlastní aktiva ve výši 44 miliard eur a zaměstnává celosvětově 98 000 lidí (k 30. 6. 2020). Daně z příjmu hradí společnosti ze skupiny PPF v každé z 25 zemí, kde podnikají a tvoří zisk.Více ZDE, ZDE a ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Skupina České dráhy loni hospodařila s rekordním ziskem téměř čtyři miliardy

11:27 Skupina České dráhy loni hospodařila s rekordním ziskem téměř čtyři miliardy

Konsolidovaný hospodářský výsledek Skupiny ČD před zdaněním dle Mezinárodních standardů účetního výk…