Soudy potvrzují, že postup nastolený DPP ve sporu s firmou Rencar je správný

14.11.2017 18:23

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) opět uspěl v rámci řízení u soudních orgánů ve sporu s firmou Rencar, členem skupiny JCDecaux.

Soudy potvrzují, že postup nastolený DPP ve sporu s firmou Rencar je správný
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Celkem tak soudy první a druhé instance zamítly pět návrhů Rencaru na vydání předběžných opatření, bránících DPP využívat vozový park k reklamním účelům. Naposledy Obvodní soud pro Prahu 9 zamítl návrh na předběžné opatření Rencar, které by DPP znemožňovalo umisťovat na autobusy reklamu třetích osob.

„Těší nás, že ze strany soudů obou instancí je potvrzována správnost našeho právního názoru o neplatnosti smlouvy s Rencarem. Potvrzuje se tak, že naše snaha o přehodnocení dlouholeté a pro DPP nevýhodné spolupráce s Rencarem je legitimní,“ říká Martin Gillar, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Soudy ve svých rozhodnutích dovozují, že smlouva mezi DPP a Rencarem (a její dodatky) mimo jiné nedostatečně vymezuje majetek DPP, který by měl mít Rencar k dispozici. „Pro nás je to ve sporu s Rencarem zásadní, protože neurčitost předmětu smlouvy znamená její neplatnost,“ říká Dalibor Kučera, vedoucí Právního odboru DPP.

Dopravní podnik v říjnu podal kvůli nedůvodným předběžným opatřením žalobu proti Rencaru, v níž požaduje náhradu škody ve výši 1 550 000 Kč.

DPP také vyslovil pochybnost o tom, jestli Rencar podává pravdivé a úplné informace o svém podnikání. Mohlo by tak docházet k neoprávněnému ponižování odměny pro DPP. Městský soud v Praze 3. října 2017 souhlasil s verdiktem soudu nižší instance, kterým vyhověl DPP a jmenoval znalcem pro přezkum zprávy o vztazích Rencaru za rok 2015 znalecký ústav Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Rencar má soudně uloženou povinnost poskytnout znalci veškerou nezbytnou součinnost a musí DPP zaplatit náhradu nákladů řízení.

Podle právních analýz DPP 20 let nevýhodně pronajímal Rencaru majetek podle neplatné smlouvy. Na smlouvě navíc za dobu jejího trvání tratil stovky milionů korun.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 142 autobusových linek, dále 24 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2017 bylo ve vlastnictví společnosti 1 179 autobusů, 857 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 175 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2017 celkem 10 962 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.

Vyjádření společnosti Rencar Praha, a. s.:

„Respektujeme verdikt Městského soudu, ale s jejím odůvodněním nesouhlasíme a zvažujeme další právní kroky. Soud rozhodl na základě účelových tvrzeních DPP o neurčitosti smlouvy, a to i přesto, že to byl právě DPP, který v roce 2001 sám stanovil podmínky a parametry této smlouvy a nyní před soudy tvrdí, že je smlouva neplatná. Argumentace DPP o nevýhodnosti smlouvy je proto naprostá fabulace a lež, s cílem poškodit Rencar a přihrát celou zakázku firmám skupiny Bigboard. Toto tvrzení potvrzuje i fakt, že Rencar a.s. platí DPP nájemné ve výši 65 % svých příjmů, přičemž dle znaleckých odhadů činí výše přiměřeného nájemného pouhých 34 %,“ říká Pavel Slabý, generální ředitel společnosti Rencar Praha, a.s.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Za DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT kandiduje do Evropského parlamentu 90 procent žen

23:08 Za DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT kandiduje do Evropského parlamentu 90 procent žen

Demokratická strana zelených - ZA PRÁVA ZVÍŘAT jde do nadcházejících eurovoleb s plnou kandidátní li…