Správa železnic: Hlavní trať podél Cidliny přestane být jednokolejkou

01.08.2023 16:08 | Tisková zpráva

Správa železnic pokračuje v přípravě modernizace trati z Prahy do Hradce Králové, která může sloužit jako odklonová trasa 1. tranzitního koridoru. Důležitým milníkem v celém procesu je vyhlášení tendru na projektanta dokumentace pro stavební povolení modernizace traťového úseku od odbočky Kanín nedaleko Velkého Oseka do Chlumce nad Cidlinou.

Správa železnic: Hlavní trať podél Cidliny přestane být jednokolejkou
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Projekt zahrnuje zdvoukolejnění trati, na které se díky několika přeložkám zvýší rychlost až na 160 km/h. Zahájení samotné stavby se předpokládá v průběhu roku 2026, práce potrvají více než tři roky.

V rámci prací dojde ke zdvoukolejnění a modernizaci přibližně 19 kilometrů dlouhého traťového úseku odbočka Kanín – Chlumec nad Cidlinou, který se nachází na frekventované trase z Prahy do Hradce Králové. Hlavními benefity budou zvýšení rychlosti a zlepšení podmínek pro nákladní dopravu, ke kterým dojde díky přeložení částí trati do nových úseků s většími poloměry oblouků a příznivějšími sklony.

Anketa

Má ruská pěvkyně Anna Netrebko vystoupit v Obecním domě v Praze?

95%
3%
hlasovalo: 19426 lidí

Stanice Dobšice nad Cidlinou, Převýšov a Chlumec nad Cidlinou získají bezbariérová nástupiště v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí, což umožní snadnější výstup a nástup cestujících se sníženou schopností pohybu a orientace. Současně dojde k prodloužení délek kolejí umožňujících jízdu a obsluhu nákladních vlaků dlouhých 740 metrů. Stanice Choťovice bude zrušena a nahrazena odbočkou umožňující přejíždění vlaků mezi traťovými kolejemi.

Traťová rychlost se zvýší až na 160 km/h. K jejím dílčím omezením však dojde kvůli respektování ekologicky citlivých území a vedení trasy v Převýšově, což umožní zachování stávající nádražní budovy. Kompletní modernizace trati přinese také zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy.

Předpokládaná hodnota zakázky na projektové práce je 254 milionů korun. Vlastní realizace prací se plánuje v letech 2026 až 2029. Na konci loňského roku už Správa železnic zažádala o vydání územního rozhodnutí.

Těsně před vyhlášením je i výběrové řízení na zhotovitele projektové dokumentace na modernizaci navazujícího úseku z Chlumce nad Cidlinou do Hradce Králové.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turistický spolek Lipenska: Cimrman se vrací do Frymburku, břeh Lipna ozdobí jeho busta

22:08 Turistický spolek Lipenska: Cimrman se vrací do Frymburku, břeh Lipna ozdobí jeho busta

Frymburský břeh lipenské přehrady bude zdobit busta nebo jiná hmotná, umělecky cenná připomínka na p…