Správa železnic: Jednání o nádražní budově v Převýšově spějí do finále

10.10.2021 12:54 | Tisková zpráva

Zástupci Správy železnic, obce Převýšov a veřejnosti pokročili v rámci jednání pracovní skupiny o nádražní budově v Převýšově do závěrečné fáze. Správa železnic prověřila různé možnosti jejího zachování a další alternativní vedení modernizované trati v okolí objektu. V současnosti tak existují tři varianty možného řešení, z nichž dvě počítají se zachováním budovy.

Správa železnic: Jednání o nádražní budově v Převýšově spějí do finále
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

 „V současnosti je možný odprodej budovy obci nebo jinému subjektu za cenu stanovenou znaleckým posudkem, která dosahuje 9,3 milionu korun. Druhou možností je pronájem budovy za částku, která pokryje provozní náklady a běžnou údržbu, a umožní tak zachování objektu. Třetí možností je stále vedení trasy přes stávající nádraží,“ vysvětluje Jan Beneš, hlavní inženýr stavby ze Správy železnic.

Na posledním jednání pracovní skupiny v Převýšově došlo k dohodě, že obec projedná možnost odkupu budovy na jednání zastupitelstva a Správa železnic předloží svou představu o výši nájemného pro přízemí budovy. Varianta pronájmu budovy je cestou, jak vyjít vstříc obci, veřejnosti a především stávajícím nájemníkům, kteří obývají tamní byty. Správa železnic ale potřebuje záruku, že budova bude mít další využití. Vzhledem k tomu, že provoz vlaků by probíhal v její těsné blízkosti, je nutné najít vhodný účel, který bude dál plnit.

„Poté, co nám Správa železnic sdělí výši nájmu, dojde k dalšímu jednání na zastupitelstvu. Současně je ale potřeba připomenout, že hledání řešení nemůže ležet jenom na obci. Petici za zachování budovy podepsalo přes 1 200 lidí. Pokud by založili nové občanské sdružení, které si bude přízemí budovy dlouhodobě pronajímat a vdechne mu nový život, může to být řešením celé situace,“ věří starosta obce Převýšov Miroslav Podnecký. Zároveň dodává, že ve hře je stále i možnost zbourání výpravní budovy: „Nikdo v obci ani v jejím vedení si to nepřeje. Na druhou stranu je to pořád lepší možnost, než aby nám po pár letech zchátrala, protože obec nebude mít na její údržbu, nebo aby ji koupil soukromník a udělal v ní ubytovnu.“

Správa železnic zároveň představila další modifikace trasy v okolí Převýšova, které umožňují budovu zachovat a zároveň minimalizují nutnost snížení traťové rychlosti. Původní propad maximální rychlosti expresních vlaků kolem Převýšova z plánovaných 140 km/h přibližně na 105 km/h by vedl k jejich zdržení přibližně o půl minuty a zvýšil energetickou náročnost železniční dopravy v tomto úseku o 75 MWh ročně. Nové varianty umožňují snížit propad traťové rychlosti na 120 km/h, respektive 130 km/h v případě, že by trať vedla v těsném sousedství výpravní budovy. Reagují i na další výtky, které obec vůči původnímu návrhu měla, jako je třeba přemístění železničního přejezdu.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

bydlení

Stát musí převzít plnou odpovědnost za bytovou politiku a zajistit pro mladé lidi dostatečné kapacity cenově dostupného bydlení. Co touto vaší větou přesně myslíte? A jaká cena za bydlení je podle vás v pořádku? A jak byste řešili problém, že na řadě míst, kde je největší poptávka po bydlení, není u...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Přivítali jsme zahraniční delegaci ze Saska a Bavorska

22:28 HZS ČR: Přivítali jsme zahraniční delegaci ze Saska a Bavorska

Ve dnech 25.7 a 26. 7. se v budově GŘ HZS ČR uskutečnilo pracovní jednání se zástupci Saska a Bavors…