Správa železnic: Na dokončené stavby v Šluknovském výběžku vyjel zvláštní parní vlak

22.08.2021 8:41 | Zprávy

Správa železnic uspořádala slavnostní jízdu parního vlaku po několika stavbách, které nedávno dokončila v oblasti Šluknovského výběžku. Trasa vedla po opraveném traťovém úseku z Rumburku do Velkého Šenova, poté po zrekonstruovaném železničním viaduktu ve Vilémově u Šluknova.

Správa železnic: Na dokončené stavby v Šluknovském výběžku vyjel zvláštní parní vlak
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Následovala prohlídka stanice Mikulášovice dolní nádraží, kde prošlo přestavbou jak kolejiště, tak i výpravní budova. Stavební práce na jednotlivých akcích probíhaly od března 2019, celková výše nákladů přesáhla 750 milionů korun.

Největší pozornost veřejnosti přitahovala rekonstrukce viaduktu přes Karolinino údolí ve Vilémově u Šluknova s celkovými náklady 264 milionů korun. Celý objekt o sedmi mostních otvorech měřil 217,3 metru a pocházel z roku 1904. V prvním a sedmém otvoru byla kamenná klenbová konstrukce, ve druhém až šestém pak ocelová příhradová konstrukce. Nový most nijak nezměnil krajinný ráz, tvoří ho ocelová příhradová svařovaná konstrukce ve stejném tvaru a v obdobných rozměrech jako dosud. Maximální výška nad údolím dosahuje 34 metrů.

Průběh stavebních prací, které začaly vloni v březnu, negativně ovlivnila nepříznivá epidemická situace. Vzhledem ke zpoždění dodávek materiálů ze zahraničí, například ocelových plechů pro výrobu nové ocelové konstrukce či kalotových ložisek z Itálie, bylo nutné stavbu zakonzervovat a přesunout její dokončení do letošního roku. Vloni se tak provedla sanace základů pilířů či všech kamenných částí mostu. Po osazení nové mostní konstrukce se vyměnil železniční svršek a železniční spodek na obou předpolích mostu. Samotná výměna ocelové konstrukce proběhla během nepřetržité výluky od dubna do července letošního roku.

***

Takřka souběžně s výměnou mostní konstrukce probíhala také oprava 16 kilometrů dlouhého traťového úseku mezi Rumburkem a Velkým Šenovem. Hlavním cílem stavebních prací bylo zvýšení traťové rychlosti až na 90 km/h a odstranění propadů rychlosti. Celkové náklady stavby činily 334 milionů korun.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

Proč by se Ukrajina měla vzdát svého území?

Jde přeci o princip, proč ustupovat agresorovi? A proč vám taky píšu je, že nechápu, jak jste to myslel, že bude Ukrajina válčit o své zájmy do posledního Čecha či Slováka. Vždyť přeci ČR žádné vojáky do boje na Ukrajinu nevysílá, co vím, tak tam šlo válčit jen pár lidí dobrovolně a vláda ani vojáky...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vojenské lesy a statky pomohly vodě v Brdech

7:10 Vojenské lesy a statky pomohly vodě v Brdech

Revitalizace pramenišť v Brdech, která začala na konci minulého roku je u konce. Pracovníci Vojenský…