Správa železnic: Terminál Dlouhá Míle zná svoji podobu

09.08.2022 12:58 | Tisková zpráva

Správa železnic zveřejnila budoucí podobu terminálu Dlouhá Míle, který bude součástí novostavby železniční trati v úseku Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla.

Správa železnic: Terminál Dlouhá Míle zná svoji podobu
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Architektonický návrh, za nímž stojí AFRY a Pavlíček Hulín architekti, splňuje přísné požadavky na kvalitu urbanistického, architektonického, konstrukčního a technického řešení. Je flexibilní, umožní budoucí rozvoj oblasti a poskytne komfort cestování srovnatelný s nádražími evropských metropolí. 

Anketa

Mají Babišovi odpůrci právo narušovat pokřiky či silnější formou jeho mítinky?

6%
91%
hlasovalo: 37563 lidí

Terminál bude stát v rozvojovém území poblíž vzletové a přistávací dráhy letiště, Obchodního centra Šestka a Pražského okruhu. „Vznikne nový dopravní uzel, který vytvoří důležité propojení železnice se silniční dopravou, městskými i příměstskými autobusy a výhledově i s tramvajemi. Nové parkoviště P+R, které významně rozšíří infrastrukturní výbavu širšího území letiště a uleví komunikacím Prahy 6,“ uvedl Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic.

AFRY postupně prověřovala technickou proveditelnost řešení ve všech jeho aspektech. „Současné řešení terminálu je výsledkem našich průběžných projednávání jak s investorem, tedy Správou železnic, tak se zástupci hl. m. Prahy, Městské části Praha 6, Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy, pražským dopravním podnikem, Regionálním organizátorem pražské integrované dopravy i Letištěm Praha,“ upřesni Petr Košan, ředitel pro dopravu konzultační společnosti AFRY CZ zodpovědné za přípravu finálního stupně projektové přípravy novostavby železniční trati Praha-Ruzyně (mimo) – Praha-Letiště Václava Havla (mimo).

 „Architektonický návrh plně využívá potenciálu terminálu nejen jako dopravního uzlu, ale také jako cílového bodu případného budoucího developmentu v okolí. Naší prioritou je funkčnost, bezpečnost, snadná orientace, intuitivnost, plynulost pohybu a rychlost přestupů. Dále kvalita a atraktivita prostředí, které motivují k využívání hromadné dopravy,“ řekl Jiří Pavlíček z kanceláře Pavlíček Hulín architekti, která je autorem architektonického řešení.

Dominantou budoucího moderního a plně bezbariérového terminálu je jeho zastřešení. Výška střechy se mění podle funkcí jednotlivých částí objektu. Zastřešení je nejnižší nad autobusovými nástupišti, následně po křivce stoupá směrem k hlavnímu vstupu do podzemní části s přestupem na vlak.

„Umožňuje pohodlně přestoupit tzv. suchou nohou a zároveň cestující vede. Velkorysá střecha je totiž intuitivním navigačním systémem, jehož nejvyšší bod univerzálním jazykem sděluje, kde je vstup,“ doplnil Jiří Pavlíček. Právě jednoduchost orientace a co nejkratší doba transferu mezi autobusem a vlakem byla základním vstupním parametrem při návrhu stanice. Tato vazba bude tvořit až 75 procent přestupů.

Střecha je ve střední části prosklená a propouští světlo do nižších úrovní. Její jižní část obsahuje fotovoltaické panely, které pokryjí spotřebu terminálu a případně umožní dobíjet elektromobily na parkovišti. Řešení neopomíná ani doprovodné funkce terminálu, jako je prodej jízdenek, čekárna, drobné obchody, zázemí pro technologie, řidiče apod. Tyto prostory budou vytápěné a kryté. 

Chodníky doplňuje zeleň téměř všude, kde je to možné a účelné. Ozeleněny budou i některé vertikální plochy a střechy, aby umožnily zadržovat dešťovou vodu a tlumit tepelný ostrov. Použité materiály zaručí dlouhou životnost a snadnou údržbu stanice. Parkoviště P+R jsou navržena bezpečně, hospodárně, komfortně a s mnohými ekologickými prvky, včetně stromů. Architektonická studie počítá i s možnou potřebou navyšovat kapacitu parkoviště v budoucnu až na přibližně 2100 stání, a to postupným nahrazováním jednotlivých částí úrovňového parkoviště až sedmi čtyřpatrovými parkovacími domy. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

10:04 DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

Pro budovanou linku D a automatizaci stávající linky C Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje na…