V návaznosti na nedávný podpis smlouvy s vítězem výběrového řízení na elektrizaci mezi Uničovem a Libinou to znamená, že stavební práce budou moci proběhnout současně na celém úseku z Uničova do Šumperku.
Kdo ze zpěváků anebo zpěvaček má vliv na Vaše postoje?Anketa
Hlavním cílem stavby je elektrizace a rekonstrukce trati, které umožní zvýšení traťové rychlosti, zkrácení jízdních dob vlaků, zvýšení komfortu a bezpečnosti cestujících. Železniční přejezdy projdou modernizací a doplní se na nich bezpečnostní prvky. Traťová rychlost se zvýší až na 100 km/h. Trakční vedení bude zatím stavěno na stejnosměrnou soustavu 3 kV, nicméně se počítá s konverzí na budoucí střídavou soustavu 25 kV, 50 Hz.
Nová nástupiště s výškou hrany 550 mm nad kolejí a bezbariérovým přístupem získá jak stanice Nový Malín, tak zastávka Hrabišín. Vybavena budou přístřešky a informačním systémem. V Novém Malíně se posune kolejové rozvětvení až za nově upravený železniční přejezd, u výpravní budovy vznikne jednostranné nástupiště o délce 90 metrů. Cestující se na ně dostanou s využitím nového schodiště a šikmé rampy. V Hrabišíně vybudují stavbaři jednostranné vnější nástupiště, dlouhé rovněž 90 metrů, přístup na ně zajistí zrekonstruovaný chodník.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva