Správa železniční dopravní cesty v roce 2018 pokračovala v rekonstrukcích tratí, nezapomínala ani na dopravce a cestující

16.01.2019 12:45 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) má za sebou úspěšný rok. Patří mezi největší konečné příjemce finančních prostředků z aktuálního Operačního programu Doprava, ke konci loňského roku měla schválený příspěvek ve výši 99,5 procenta z celkové alokované částky pro SŽDC.

Správa železniční dopravní cesty v roce 2018 pokračovala v rekonstrukcích tratí, nezapomínala ani na dopravce a cestující
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Ta jen do modernizace drážní infrastruktury a mechanizace investovala 19 miliard korun. Lepší parametry tratí přinesly úpravy v rámci opravných prací a k významnému posunu došlo rovněž v oblasti spolupráce s dopravci a zlepšování služeb pro cestující.   

Investice do infrastruktury za 19 miliard korun

SŽDC pokračovala ve vysokém tempu rekonstrukcí a modernizací tratí. Společně s investicemi do mechanizace vynaložila na tuto kapitolu 19 mld. Kč. „V průběhu loňského roku probíhalo celkem 60 staveb s investičními náklady nad 30 mil. Kč, více než 300 větších staveb se připravovalo. V přípravě nebo realizaci bylo dalších 450 menších akcí zaměřených na bezpečnost na železničních přejezdech, výstavbu, rekonstrukci nebo modernizaci tratí a informačních systémů,“ říká generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Nejvýznamnější investiční akce stavebně dokončené v roce 2018:

Modernizace trati Rokycany – Plzeň (včetně tunelu Ejpovice, kde se ve druhém pololetí letošního roku bude zkoušet jízda rychlostí 200 km/h),
Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení Praha Smíchov – Hostivice,
Zvýšení traťové rychlosti v úseku Kuřim – Tišnov (nově rychlost až 120 km/h), 
Zvýšení traťové rychlosti v úseku Havlíčkův Brod – Okrouhlice (nově rychlost až 100 km/h),
Optimalizace trati Lysá nad Labem – Praha-Vysočany, žst. Čelákovice. 
     
Naplňování plánu modernizace železniční sítě SŽDC pokračovalo i v roce 2018. „Ministerstvo dopravy nám schválilo 55 záměrů projektů pro stavby v celkové hodnotě 56 mld. Kč. Mezi nejvýznamnější schválené investiční akce se řadí především osm staveb typu Blending Call, jejichž financování je kombinací příspěvku z Nástroje pro propojení Evropy (CEF) Evropské unie a úvěru od Evropské investiční banky,“ popisuje Jiří Svoboda. Modernizací tak projdou nejzatíženější koridorové úseky, které byly naposledy kompletně rekonstruovány v 90. letech minulého století.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Co by měl Babiš udělat, abyste byli spokojení?

Mě to přijde tak, že ať by udělal cokoliv, tak stejně budete mít nějaký problém. A kdyby bylo ANO bez Babiše, tak byste se na něj dívali jinak a třeba s ním i spolupracovali? Děkuji za odpověď. Jana

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: Nový vůz pro děti s handicapem

7:16 Nadace ČEZ: Nový vůz pro děti s handicapem

Středisko rané péče v Pardubicích o.p.s. realizuje projekt, jehož cílem je zajistit kvalitní a dostu…