Správa železniční dopravní cesty v roce 2018 pokračovala v rekonstrukcích tratí, nezapomínala ani na dopravce a cestující

16.01.2019 12:45 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) má za sebou úspěšný rok. Patří mezi největší konečné příjemce finančních prostředků z aktuálního Operačního programu Doprava, ke konci loňského roku měla schválený příspěvek ve výši 99,5 procenta z celkové alokované částky pro SŽDC.

Správa železniční dopravní cesty v roce 2018 pokračovala v rekonstrukcích tratí, nezapomínala ani na dopravce a cestující
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Ta jen do modernizace drážní infrastruktury a mechanizace investovala 19 miliard korun. Lepší parametry tratí přinesly úpravy v rámci opravných prací a k významnému posunu došlo rovněž v oblasti spolupráce s dopravci a zlepšování služeb pro cestující.   

Investice do infrastruktury za 19 miliard korun

SŽDC pokračovala ve vysokém tempu rekonstrukcí a modernizací tratí. Společně s investicemi do mechanizace vynaložila na tuto kapitolu 19 mld. Kč. „V průběhu loňského roku probíhalo celkem 60 staveb s investičními náklady nad 30 mil. Kč, více než 300 větších staveb se připravovalo. V přípravě nebo realizaci bylo dalších 450 menších akcí zaměřených na bezpečnost na železničních přejezdech, výstavbu, rekonstrukci nebo modernizaci tratí a informačních systémů,“ říká generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Nejvýznamnější investiční akce stavebně dokončené v roce 2018:

Modernizace trati Rokycany – Plzeň (včetně tunelu Ejpovice, kde se ve druhém pololetí letošního roku bude zkoušet jízda rychlostí 200 km/h),
Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení Praha Smíchov – Hostivice,
Zvýšení traťové rychlosti v úseku Kuřim – Tišnov (nově rychlost až 120 km/h), 
Zvýšení traťové rychlosti v úseku Havlíčkův Brod – Okrouhlice (nově rychlost až 100 km/h),
Optimalizace trati Lysá nad Labem – Praha-Vysočany, žst. Čelákovice. 
     
Naplňování plánu modernizace železniční sítě SŽDC pokračovalo i v roce 2018. „Ministerstvo dopravy nám schválilo 55 záměrů projektů pro stavby v celkové hodnotě 56 mld. Kč. Mezi nejvýznamnější schválené investiční akce se řadí především osm staveb typu Blending Call, jejichž financování je kombinací příspěvku z Nástroje pro propojení Evropy (CEF) Evropské unie a úvěru od Evropské investiční banky,“ popisuje Jiří Svoboda. Modernizací tak projdou nejzatíženější koridorové úseky, které byly naposledy kompletně rekonstruovány v 90. letech minulého století.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

SŽDC , TZ

autor: Tisková zpráva

Bc. Tomáš Kubín byl položen dotaz

Lídři EU se shodly na zvýšení tlaku na Rusko

Dobrý den, mám pár dotazů, k tomu, co pořád slyšíme. Kdo jsou to ti lídři EU? Kdo jim dal mandát něco rozhodovat a vyjednávat? A schvalujete to, co vyjednají pak i vy poslanci? Jestli ne, tak k čemu vás volíme, když pak rozhodují jiní? Neměli by ti, co jsou voleni občany mít ten nejsilnější mandát? ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK ČR: Byla otevřena vltavská cyklostezka pod skálou Zámky v pražských Bohnicích

20:16 AOPK ČR: Byla otevřena vltavská cyklostezka pod skálou Zámky v pražských Bohnicích

Tentokrát již natrvalo. Sanaci skalního masivu se podařilo dokončit dříve.