Tým silniční bezpečnosti: Barva automobilu často napoví, kdo sedí za jeho volantem

23.03.2017 15:07 | Zprávy

Na silnicích potkáváme vozidla lakovaná do stovek barevných odstínů. Při výběru zabarvení automobilu noví majitelé přihlížejí k tomu, jakou značku a model vozu si pořizují, nejednou hrají roli i momentální módní trendy.

Tým silniční bezpečnosti: Barva automobilu často napoví, kdo sedí za jeho volantem
Foto: Hans Štembera
Popisek: Silnice, ilustrační foto

„V každém případě však barva leccos napovídá o osobnosti jeho majitele a také o tom, jak chce být vnímán okolím,“ uvádí Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Tradičně bývají jasné a syté barvy (jako například ohnivě červená či kanárkově žlutá) spojovány s osobami mladistvého ducha, sportovně založenými, nejednou však i agresivními. Rafinovaná zabarvení, jako jsou křiklavě zelená či naopak tmavě modrozelená, mají ostatním sdělit, že mají co do činění s člověkem estetického založení. Barvy jemně pastelové či neutrální zase demonstrují povahu vyrovnanou, často si zakládající na luxusu. Tmavé odstíny jsou v oblibě u lidí vyrovnaných, osobnostně silných, zakládajících si na sofistikovaném způsobu života.

Podle dlouhodobých statistik největšího prodejce ojetých automobilů, skupiny AAA AUTO, se barevná paleta prodávaných aut příliš v čase nemění, i když výjimky potvrzují pravidlo. „Například v roce 2012 byl poměr aut s metalízou a bez ní 66 procent ku 34 procentům ve prospěch metalických laků. Stejný poměr zůstává i v letošním roce. U tradičních barev – černé, bílé a stříbrné - zůstávají poměry dlouhodobě téměř stejné, ale například u v současnosti módních barev, jako jsou hnědá a vínová, sledujeme nárůst o několik procentních bodů, a to zejména u zákazníků z řad žen,“ říká generální ředitelka skupiny AAA AUTO Karolína Topolová.

Stručný přehled hlavních barev automobilů a souvisejících osobnostních charakteristik jejich majitelů nabízíme v příloze. Přirozeně se nejedná o autoritativní a nezpochybnitelný materiál. Nicméně základem je studie renomovaného Pantone Color Institute zhmotňující dlouholeté celosvětové zkušenosti jeho odborníků. „Při výběru barvy automobilu hraje roli řada faktorů. Osobnostní charakteristika jeho majitele je jedním z těch klíčových,“ uzavírá Roman Budský. 

Tým silniční bezpečnosti je značka, pod kterou vykonává své aktivity nezisková organizace Bezpečně na silnicích o.p.s. založená v roce 2010. Jejím hlavním posláním je prostřednictvím vhodných preventivních programů a aktivit přispívat ke snižování výskytu závažné dopravní nehodovosti. Více informací naleznete na webu http://www.tymbezpecnosti.cz.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Bc. Hubert Lang byl položen dotaz

Co myslíte tou regulací uprchlíků z Ukrajiny?

Budete je dál přijímat? Za jakých podmínek? A co bude s těmi, co už tu jsou, a že jich není málo?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Neziskové organizace získaly více než 10 milionů korun díky našim zaměstnancům

13:33 ČEZ: Neziskové organizace získaly více než 10 milionů korun díky našim zaměstnancům

Podporu 30 neziskovek na Vysočině a jižní Moravě mají „na svědomí“ jaderníci z Dukovan i pracovníci …