Tým silniční bezpečnosti: Za první čtyři měsíce zahynulo 13 motocyklistů

16.05.2018 8:39 | Zprávy

Během prvních čtyř měsíců letošního roku vyšetřovala Policie ČR 31 621 dopravních nehod, během nich přišlo o život 132 osob, dalších 569 bylo zraněno těžce a 6 678 lehce.

Tým silniční bezpečnosti: Za první čtyři měsíce zahynulo 13 motocyklistů
Foto: nadacebesip.cz
Popisek: Tým silniční bezpečnosti

Oproti stejnému období roku 2017 bylo o 378 více vyšetřovaných nehod, o 11 více bylo jejich obětí, o 14 více těžce zraněných a o 453 narostl počet lehce zraněných. V dubnu byl každý 4. mrtvý na silnicích motocyklista.

Během prvních čtyř měsíců letošního roku vyšetřovala Policie ČR celkově 31 621 dopravních nehod, při kterých zahynulo 132 osob (z toho 39 v lednu, 22 v únoru, 31 v březnu a 40 v dubnu). Dalších 569 bylo zraněno těžce a 6 678 lehce. Ve všech těchto ukazatelích byl zaznamenán meziroční nárůst. Vyšetřovaných nehod bylo o 378 více. Bohužel se o 11 zvýšil i počet jejich obětí. Narostly i počty zraněných, těch těžce o 14 a lehce o 453.

Do konce dubna zahynulo na českých silnicích celkem 64 cestujících v osobních automobilech (z toho bylo 50 řidičů a 13 spolujezdců) a dále pak 41 chodců. „Vinou samotných chodců přišlo o život 7 lidí, což je o 6 více než loni,“ upozorňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Dalších 13 obětí bylo z řad motocyklistů, 10 cyklistů, po 2 osobách jedoucích v autobusu a nákladním vozidle. O 12 více bylo mrtvých chodců, o 3 více osob jedoucích v osobních automobilech, o 2 se zvýšil počet usmrcených cyklistů a o 1 narostl počet obětí z řad řidičů autobusů. Naopak výrazně se snížil počet mrtvých jedoucích v nákladních vozech (o 7). „Počet mrtvých motocyklistů byl sice stejný jako loni, ale během samotného dubna jich přišlo o život 11. Oproti loňskému dubnu to je více o 7 obětí. To současně znamená, že každý 4. usmrcený byl motocyklista,“ doplňuje Roman Budský. Během dubna pak zahynulo dalších 14 cestujících v osobních vozidlech, 10 chodců, 4 cyklisté a 1 osoba v nákladním automobilu.

Vinou řidičů motorových vozidel zahynulo 120 osob, další 5 mají na svědomí řidiči nemotorových vozidel a 7 pochybení na straně chodců. Podrobnější pohled na statistiky nehod ukázal, že zaviněním řidičů osobních automobilů zemřelo 96 lidí, dalších 10 pochybením šoférů nákladních vozidel a 2 zaviněním řidiče autobusu. Vinou cyklistů zahynulo 5 osob, stejně jako loni. Motocyklisté měli na svědomí 8 lidských životů, o 2 více než v roce 2017. Další 3 smrtelné případy šly na vrub řidičů, kteří od nehody ujeli. Těchto nehod sice bylo meziročně o 48 méně, ovšem loni v jejich důsledku nikdo nepřišel o život. 

Alkohol asistoval u 1 291 dopravních nehod. To je o 206 případů více než loni. „Velmi znepokojivým zjištěním je, že o 133 vzrostl počet nehod, kdy kolovalo v krvi viníka 1,5 promile a více. Při nehodách s alkoholem zemřelo celkově 10 osob, o 1 více než loni. V 9 případech byla hladina alkoholu u viníka nad 1 promile,“ říká Roman Budský. Alkohol ve spojení s drogami byl zjištěn u dalších 15 a drogy pak u 75 nehod. Ty se však naštěstí obešly bez obětí na životech.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Proč EU řeší tresty za znásilnění?

Nemám nic proti zpřísnění, ale neměl by si to každý stát řešit legislativně sám? Proč mám dojem, že se EU plete do vnitřních záležitostí států čím dál víc? Kde končí její kompetence? Proč neřešíte třeba nelegální migraci, s kterou jste od voleb nepohnuli?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Výjimka pro parkování bezemisních vozů do konce roku

7:23 MHMP: Výjimka pro parkování bezemisních vozů do konce roku

Rada hl. m. Prahy projednala změnu pro parkování bezemisních vozidel v rámci Zón placeného stání.