U 3 ze 4 kontrolovaných e-shopů odhalila ČOI porušení zákona

18.11.2019 10:40 | Zprávy

Jednou z pravidelných celostátních kontrol České obchodní inspekce je kontrola internetových obchodů. „Výsledky kontrol za třetí čtvrtletí roku 2019 potvrdily, že v oblasti internetového prodeje dochází neustále k porušování spotřebitelské legislativy, tedy práv spotřebitele,“ říká ústřední ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

U 3 ze 4 kontrolovaných e-shopů odhalila ČOI porušení zákona
Foto: Česká televize
Popisek: ČOI

Trendem začíná být i elektronické obchodování přes aukční a slevové portály. Z celkového počtu 185 kontrol bylo zjištěno porušení zákonů ve 146 případech (78,92 %).

Česká obchodní inspekce v období od 1. 7. 2019 do 30. 9. 2019 provedla 185 kontrol internetových prodejců. Bylo ověřováno dodržování povinností především vyplývajících ze zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Z celkového počtu 185 kontrol bylo zjištěno porušení právních předpisů ve 146 případech (78,92 %). Uvedený výčet není reálným obrazem trhu, ale Česká obchodní inspekce má na internetové prodejce velké množství podání spotřebitelů, které využívá právě při cílení svých kontrol.  

Zjištěné nedostatky

Nejčastěji docházelo k porušení zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele:

  • 60 případů, kdy bylo zjištěno klamavé konání ve smyslu poskytování nepravdivých informací či informací uvádějících v omyl o výrobku, službě, ceně, servisu, prodávajícím, právech spotřebitele atp. (§ 4 odst. 4 v návaznosti na § 5 odst. 1, 2)
  • 45 případů, kdy bylo zjištěno klamavé opomenutí (prodávající či poskytovatel služby opomenul spotřebiteli poskytnout podstatné informace o výrobku či službě, popř. informace zatajil nebo je poskytl nejasným, nejednoznačným či nesrozumitelným způsobem, § 4 odst. 4 v návaznosti na § 5a odst. 1, 2)
  • 70 případů, kdy prodávající nedodržel povinnost informovat spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (reklamace), společně s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit (§ 13)
  • 75 případů, kdy prodávající neinformoval řádným způsobem spotřebitele o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (§ 14)
  • v 19 případech porušil prodejce postup při uplatnění a řešení reklamací, zejména povinnost přijmout reklamaci a vystavit o tom písemné potvrzení a dále povinnost o reklamaci rozhodnout a vyřídit ji ve stanovené lhůtě (§ 19 odst. 1, 3)

V 8 případech bylo zjištěno porušení nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 1007/2011, o názvech textilních vláken a souvisejícím označování materiálového složení textilních výrobků.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jaroslav Foldyna byl položen dotaz

Rusko a pan Foldyna

Pane Foldyno, Vy jste nikdy neslyšel, jak vznikla Velká Rus, Sovětský svaz, kdo si rozdělil Evropu nejdříve s Hitlerem než SSSR Hitler podrazil? SSSR nás v roce 1968 nenapadl? Rusko si nevynucuje poslušnost sousedů vojenským napadením? Máte vůbec nějaké vzdělání? Nevypadá to tak.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

FNUSA: Plastičtí chirurgové v rámci osvětové kampaně radí, jak ošetřit amputovaný prst

19:28 FNUSA: Plastičtí chirurgové v rámci osvětové kampaně radí, jak ošetřit amputovaný prst

Klinika plastické a estetické chirurgie Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně a LF MU drží českoslove…