Operátoři, kteří pro doručování zboží a služeb využívají přepravních společností (kurýra), zavazují přepravní společnosti k tomu, aby jejich zaměstnanci při doručení požadovali ztotožnění zákazníka podle občanského průkazu a aby pořizovali kopii občanského průkazu, ale přes tzv. šablonu, tedy s redukovanými informacemi, jejichž rozsah stanovuje § 63 odst. 1 písm. b) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích (jméno, příjmení, bydliště a identifikační číslo nebo obchodní firma, jde-li o fyzickou podnikající osobu, nebo jméno, příjmení, bydliště, datum narození nebo rodné číslo fyzické osoby). Úřad doporučuje, aby si zákazník zkontroloval, zda byla pořízena kopie pouze přes šablonu.
Ztotožnění zákazníka oproti předloženému občanskému průkazu je základním úkonem kurýra před předáním zboží tak, aby nedošlo k záměně osoby zákazníka, případně aby si zboží neobjednala osoba na vrub jiné osoby. Operátoři poskytují prostřednictvím e-shopu kromě samostatného zboží i základní a doplňkové služby elektronických komunikací a související služby spojené do budoucna s plněním závazků vázaných na konkrétní osobu zákazníka, které by při nedodržení stanovených postupů (zjištění přesných osobních údajů) mohly být plněny vůči neoprávněné osobě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva