Unikátní služba: Raiffeisenbank vyjedná lepší cenu i zkontroluje stav nemovitosti

09.11.2013 17:31

Raiffeisenbank nově nabízí pod názvem Rádcova hypotéka ojedinělou službu, která klientům pomůže při investici do vlastní nemovitosti.

Unikátní služba: Raiffeisenbank vyjedná lepší cenu i zkontroluje stav nemovitosti
Foto: Raiffeisenbank
Popisek: Raiffeisenbank

Rádcova hypotéka mj. zkontroluje stav nemovitosti a pomůže klientovi vyjednat slevu z kupovaného bytu či domu. Průměrná úspora pro klienta v rámci pilotního provozu dosáhla 113 tisíc korun, nejvyšší vyjednaná sleva činila 660 tisíc korun. Rádce odhalil technické vady v průměrné hodnotě 323 tisíc korun na byt.

Z výzkumů Raiffeisenbank vyplývá, že pro většinu lidí platí, že koupě vlastního bydlení je pro ně stresující, protože nemají dostatek informací o tom, jakou reálnou hodnotu má kupovaná nemovitost mít nebo v jakém je stavu. „Těmto klientům v souladu s naším zaměřením na nadstandardní kvalitu služeb chceme pomoci, proto jim při udělení hypotéky zároveň poskytneme služby profesionálního rádce, který jim ušetří čas i peníze a poradí s nejožehavějšími tématy, kterými jsou cena a stav nemovitosti,” uvedl produktový manažer Raiffeisenbank Jan Bureš.

Raiffeisenbank tak na český trh jako jediná banka přináší ojedinělou službu s názvem Rádcova hypotéka. „Klient tak získá vedle hypotéky i Rádce, který vyjedná  lepší cenu nemovitosti, dohlédne na férovost smlouvy, zkontroluje stav nemovitosti, zajistí odhad nemovitosti zdarma. Pokud je klient teprve ve fázi hledání vhodné nemovitosti, Rádce mu pomůže i s tímto výběrem. Za všechny tyto služby si banka vezme pouze provizi z případné úspěšně vyjednané slevy z kupní ceny,” vysvětlil Jan Bureš.

Rádcova hypotéka tedy obsahuje pět služeb, kterými banka klientovi pomůže: volba vhodné nemovitosti (pokud klient nemá vyhlédnutou nemovitost, Rádce vyhledá vhodné nemovitosti dle požadavků klienta a kontroluje jejich dostupnost), kontrola nemovitosti (detailní prohlídka nemovitosti po technické a stavební stránce), vyjednání podmínek (Rádce vyjedná slevu v případě, že nabízená cena neodpovídá realitě), zajištění odhadu (zpracování tržního odhadu, standardně se cena za vyhotovení odhadu pohybuje v řádu tisíců korun) a právní kontrola smluvních dokumentů (tak aby klient věděl, co přesně podepisuje a jaká práva a povinnosti z jeho podpisu vyplývají).

Podmínky Rádcovy hypotéky se nijak neliší od standardních hypoték, klient tedy může volit ze standardní nabídky produktů, má stejné úrokové sazby i další podmínky úvěru.

JAK RÁDCOVA HYPOTÉKA KLIENTŮM POMÁHÁ?

Rádcovu hypotéku nabízí Raiffeisenbank v rámci pilotního provozu od léta. Za tu dobu se na Rádce obrátilo již téměř dvě stě klientů a banka poskytla desítky Rádcových hypoték. „Už pilotní provoz nám ukázal, že klientům dokážeme ušetřit  nejen finance, ale i čas a starosti, často odhalíme informace o nemovitosti, které by se jinak nedozvěděli, opravdu tedy vědí, co kupují,“ dodal Jan Bureš.
- v rámci pilotního provozu banka poskytla několik desítek Rádcových hypoték,
- průměrná výše vyjednané slevy dosáhla 113 tisíc korun,
- nejvyšší vyjednaná sleva dosáhla 660 tisíc korun,
- technici odhalí chyby v průměrné hodnotě 323 tisíc korun na jednu nemovitost.

JAKÉ JSOU REÁLNÉ PŘÍBĚHY KLIENTŮ? 

Několik konkrétních případů, jak Rádce klientovi pomohl při investici do jeho nové nemovitosti, popisuje Jan Bureš:

1.    ODHALENÍ TECHNICKÝCH ZÁVAD V NOVÉM BYTĚ Klient se rozhodl pro koupi bytu v developerském projektu. Sám si vyjednal zajímavou slevu, následně přizval Rádce – vyjednali jsme dodatečnou slevu a provedli celkovou technickou kontrolu bytu. Při této kontrole jsme zjistili hned několik závad, kterých si kupující při běžné prohlídce nevšimne - balkón byl špatně vyspádovaný, takže by se na něm při dešti držely kaluže špinavé vody, nebyl vyřešen přístup k odpadu pod vanou, v koupelně se navíc uvolňovaly obklady, které by se časem mohly zcela uvolnit, většina vnitřních dveří nedoléhala a to výrazně, takže bylo potřeba je kompletně vyměnit. Seznam všech nalezených závad jsme poslali developerovi, který závady ještě před předáním bytu opravil. Podařilo se nám zajistit kvalitní technický stav bytu tak, aby se klient mohl s klidem nastěhovat a nemusel už řešit žádné zdlouhavé a nepříjemné reklamace.
2.    RYCHLÉ ZAJIŠTĚNÍ VHODNÉHO BYTU Klientka měla vybraný byt, který se jí velmi líbil, ovšem ten jí jiný zájemce na poslední chvíli před podpisem smlouvy doslova „vyfouknul“ před nosem. Protože měla od banky tzv. předschválenou hypotéku, která je časově omezená a klientka jí chtěla využít, obrátila se na Rádce. Společně jsme si promluvili o jejích přáních, preferencích a celkové představě o ideálním bytu. Hned první byt, který jsme pro klientku našli, se jí velmi líbil. Do týdne od našeho prvního setkání tak měla nejen vybraný nový byt, ale také jsme jí ho zkontrolovali po technické a právní stránce a dojednali jsme jí i férové a výhodné podmínky.
3.    ODSTOUPENÍ OD VELMI ŠPATNÉ KOUPĚ Některé příběhy koupí ideálního bytu nekončí: klient si byt sám vybral, ovšem nebyl si svojí volbou úplně jistý, a tak se pro radu obrátil na Rádce. Ihned jsme tedy domluvili prohlídku technikem, který zjistil tak závažné technické závady, že byl klient naprosto v šoku. Vzhledem k výsledku technické kontroly a relativně vysoké požadované ceně za byt jsme mu koupi rozhodně nemohli doporučit. Klient s námi souhlasil, od velmi nevýhodné koupě upustil a raději se začal poohlížet po úplně jiném bytě.
4.    VŠE VYKLIZENO Klient měl s manželkou vybraný byt a zavolal Rádce. Rádce byt zkontroloval, upozornil na všechny vady, vyjednal slevu. Manželka klienta zažila již jedno stěhování do koupeného bytu, kdy původní majitel zanechal sklep plný harampádí a k vyklizení se prostě neměl. Podobnou zbytečnou práci, kdy vše musela vyklízet sama, už nechtěla zažít. Do kupní smlouvy jsme tak s právníkem navrhli zádržné, které bude uvolněno prodávajícím až po předání zcela vyklizeného bytu a sklepa.

JAK KLIENTI RÁDCOVU HYPOTÉKU HODNOTÍ? „Dostáváme řadu pozitivních reakcí od klientů,” říká jedna z rádkyň Bronislava Böhmová. Zde jsou některé z nich:

„Chtěla bych Vám opravdu od srdce poděkovat za Vaše milé vystupování a za vše, co jste mi pomohla zařídit. Byla jste mi oporou a dobrou rádkyní. Jsem moc ráda, že jsem se potkala zrovna s Vámi. Těším se, že se ještě potkáme, abych Vám mohla poděkovat osobně! :-)“
„Vašeho názoru si vážím a jsem moc rád, že nám jej zasíláte. Přece jen byt pořizujeme poprvé a během těch prohlídek, které jsme absolvovali, nemáme šanci získat rozsáhlejší povědomí o celkovém stavu nabídky ahlavně zhodnocení, jak často se na podobnou nabídku narazí.“
“Děkujeme, vše dopadlo dobře. Stále stěhujeme,  je toho ještě hodně, ale zvládáme to. Ještě jednou bych Vám rád poděkoval za spolupráci a přeji Vám hodně úspěchů.”

Více informací o Rádcově hypotéky včetně krátkého videa o průběhu celého procesu naleznete na www.radceprovasinemovitost.cz

Tomáš Kofroň
Raiffeisenbank a.s.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

MHMP: Reakce MHMP na reportáž ČT k rekonstrukci orloje

16:05 MHMP: Reakce MHMP na reportáž ČT k rekonstrukci orloje

V reportáži České televize k pražskému orloji v pořadu Reportéři ČT z 20. května zazněly nepřesné až…