V Evropské unii nakupuje pravidelně na internetu 250 milionů lidí, tedy polovina její populace, což ji činí největším spotřebitelským online trhem na světě. V takovém prostředí se nakupující musí mít na pozoru, aby se vyvarovali chyb a zbytečných potíží. A když mají přeci jen problém s obchodníkem z jiné země Evropské unie, může jim s řešením bezplatně pomoci síť Evropských spotřebitelských center ECC-Net, jejíž úspěšnost řešení v mimosoudní rovině dosahuje téměř 50 %.
Jen v roce 2013 řešila 32 000 přeshraničních sporů souvisejících s internetovým nakupováním, což bylo o 6 % víc než v roce 2012. Ze zkušeností právníků této sítě, financované Evropskou komisí a zúčastněnými státy, vzešla následující doporučení, jak se vyhnout nejčastějším problémům.
Klíčové věci před, během a po nákupu online:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva