Bouchání do stolu, kopání do židlí, shazování počítačů a prásknutí dveřmi jsou téměř na denním pořádku na všech kontaktních pracovištích Úřadu práce ČR. V uplynulém roce evidoval ÚP ČR celkem 397 napadení svých zaměstnanců ze strany klientů . Ve 13 případech došlo k poškození majetku a ve 14 se jednalo o napadení fyzické. Jen během 1. čtvrtletí letošního roku evidoval ÚP ČR 65 incidentů, z toho ve čtyřech případech byl útočník pod vlivem alkoholu, ve dvou pak pod vlivem drog. Měsíčně hlásí zaměstnanci úřadu v průměru 35 útoků. V loňském roce docházelo nejčastěji k incidentům v Moravskoslezském (209), Středočeském (46), Jihomoravském (34) a Ústeckém kraji (19). V letošních prvních třech měsících se terči útoku stávali hlavně zaměstnanci ÚP ČR na severu Moravy (16), na Ústecku (14) a ve středních Čechách (11).
„ Výsledkem je mnohdy zbytečný odchod kvalifikovaných zaměstnanců ÚP ČR, kteří už nechtějí, a ani nemohou, snášet trvalé napětí a stres na pracovišti . A právě v souvislosti s rostoucím počtem útoků, a to i těch fyzických, přijímáme postupně další bezpečnostní opatření, která mají doplnit ta stávající a ještě zvýšit ochranu našich úředníků i ostatních klientů,“ shrnuje generální ředitelka ÚP ČR Kateřina Sadílková.
Momentálně používá ÚP ČR v rámci svých možností a možností, které nabízejí budovy, v nichž jednotlivá pracoviště sídlí, několik opatření – vyšší počet pracovníků v kancelářích, přepážková skla, navzájem propojené místnosti, SOS tlačítka, bezpečnostní kamery, ostrahu nebo pravidelné návštěvy městské a státní policie. Zaměstnanci ÚP ČR procházejí školeními, aby věděli, jak jednat s klienty v konkrétní situaci. Nově by tato opatření měly doplnit ještě prosklené dveře, které umožní ostraze během úředních hodin diskrétně sledovat průběhy jednání v kancelářích, nebo vytvoření klientských zón.
Největší část incidentů tvoří verbální útoky. Útočníci častují zaměstnance ÚP ČR výrazy, které se dají jen velmi zřídka publikovat. Výjimkou nejsou výhružky zbitím, fyzickou likvidací, ztrátou zaměstnání, podáním trestního oznámení či nařčení z rasismu a šikany. Padají vyjádření typu: „Rakovinu, ať máš v hubě!“, „Počkám si na tebe a rozkopu ti tvoji držku!“, „Tak nežer a něco dělej!“. A objevují se i výhružky anonymní. V tomto ohledu je cílem zejména podlomení psychiky zaměstnance. Klient mu oznámí, že ví, kde úředník bydlí, kam chodí jeho děti do školy, že ho sleduje. Do této skupiny spadají i hrozby uložením bomby.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
klienti , ÚP , TZ , agresivita
autor: Tisková zpráva
Lídři EU se shodly na zvýšení tlaku na Rusko
Dobrý den, mám pár dotazů, k tomu, co pořád slyšíme. Kdo jsou to ti lídři EU? Kdo jim dal mandát něco rozhodovat a vyjednávat? A schvalujete to, co vyjednají pak i vy poslanci? Jestli ne, tak k čemu vás volíme, když pak rozhodují jiní? Neměli by ti, co jsou voleni občany mít ten nejsilnější mandát? ...
Další články z rubriky

11:14 ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu
Velkou proměnou prochází v současné době výrobní technologie v Areálu Třeboradice, a.s., ze Skupiny …
- 7:33 Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II
- 20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
- 16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %
- 11:14 Finanční správa se soustředí na stovky milionů nepřiznaných tržeb e-shopů
- 7:33 ČSÚ: Meziroční růst cen potravin opět zrychlil