Rozsáhlý průzkum, který VZP provedla v minulých dnech na svých pobočkách, nicméně ukázal, že o projektu mimořádného zvaní na protinádorovou prevenci ví bezmála polovina všech klientů VZP. Informace o akci má tedy již teď více lidí, než kolik jich za celý rok od VZP skutečně dostane pozvánku k lékaři. Projekt tak může mít výrazný osvětový význam.
Adresné zvaní odstartovalo od začátku roku. Na prohlídky zaměřené na vyloučení rakoviny prsu, děložního hrdla a tlustého střeva a konečníku pozve VZP letos 1,2 milionu svých klientů, kteří mají na vyšetření ze zákona nárok, ale v minulých letech se ho nezúčastnili.
Vzhledem k tomu, že někteří z pozvaných klientů se nezúčastnili více preventivních prohlídek, na které mají ze zákona nárok, bylo pozvání na konkrétní vyšetření ještě více, než odeslaných dopisů. Příklad: některé ženy VZP např. jedním dopisem upozornila, že by si měly zajít jak na mamograf, tak na screening rakoviny děložního hrdla, případně i tlustého střeva a konečníku. Celkem zatím VZP pozvala své klienty na 554 612 preventivních vyšetření.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: VZP