Vojenská akademie Vyškov: Libavá má nové cvičiště řízení kolové techniky. To navyšuje další schopnosti ve výcviku řidičů

02.10.2020 21:20

Symbolické přestřihnutí pásky k zahájení provozu ve středu 9. září provedli za účasti dalších významných hostů ředitel Sekce rozvoje sil MO generálmajor Ivo Střecha a velitel Velitelství výcviku-Vojenské akademie (VeV-VA) ve Vyškově brigádní generál Radek Hasala.

Vojenská akademie Vyškov: Libavá má nové cvičiště řízení kolové techniky. To navyšuje další schopnosti ve výcviku řidičů
Foto: Armáda ČR
Popisek: Armáda ČR, logo.

Právě do kompetence vyškovských totiž spadá nejen rozvoj všech vojenských výcvikových prostorů, ale rovněž příprava řidičů vozidel ozbrojených sil v Armádě České republiky. Ti tak u Centra dopravní výchovy VeV-VA prochází nejprve základní odbornou přípravou řidiče vozidla ozbrojených sil, která navazuje na získané národní řidičské oprávnění se zaměřením na samostatné a spolehlivé ovládání vozidla a provádění jeho údržby v podmínkách AČR. „Znalosti a dovednosti řidičů jsou prohlubovány řidičskou praxí a zdokonalovacím výcvikem, přičemž k získání dalších specifických dovedností pak slouží speciální příprava,“ vysvětluje major Jaroslav Omelka z Centra dopravní výchovy a dodává, že jde o schopnost diferencování zvláštností konkrétní činnosti, jako například přeprava nebezpečných věcí, řízení vozidla s právem přednostní jízdy, příprava pro plnění úkolů v zahraniční operaci, překonávání vodní překážky plavbou, řízení vozidla na površích se sníženou adhezí či řízení vozidla v extrémním terénu.

K tomu je tedy nezbytné mít k dispozici nejen nejpoužívanější armádní výcvikovou techniku, speciálně uzpůsobenou pro přípravu řidičů, či odborně připravený personál tvořící několik desítek učitelů, instruktorů, řidičů-cvičitelů a technických specialistů, ale i rozsáhlou učebně výcvikovou základnu, zahrnující speciální učebny, řezy, modely, či trenažéry speciální a bojové techniky, ale samozřejmě také řadu speciálních cvičišť. A na cestě k profesionalitě armádních řidičů vyškovští rozhodně nezahálí.

V loňském roce tak ve Vyškově přibyl řidičský polygon pro nácvik jízdy v extrémním terénu pro zabezpečovací a kolová bojová vozidla a nyní další na Libavé. V čem je jiný a v čem je jeho přínos? „Jde o cvičiště, které jsme pouze rekonstruovali z původního, vytypovaly se nejvhodnější překážky a ty pak byly upraveny k současným trendům a potřebám v přípravě řidičů,“ vysvětluje generál Hasala a zdůrazňuje, že vybudováno bylo svépomocí, tedy bez vyšších nákladů, za podílu BIS, Střediska obsluhy výcvikových zařízení Libavá, Centra dopravní výchovy VeV-VA, olomouckých ženistů, ale i 7. mechanizované brigády, jejíž řidiči zde při slavnostním otevření předvedli své umění. „Příprava řidičů ve Vyškově je zaměřena na jejich individuální přípravu a nové cvičiště na Libavé posouvá tyto individuální dovedností na další úroveň, a to úroveň taktickou. To znamená, že dovednosti získané na cvičišti ve Vyškově tak díky rozsáhlosti cvičiště na Libavé budou navázány na taktickou činnost celých jednotek. Svým charakterem však může sloužit i k individuálnímu výcviku řidičů pod řízením vyškolených instruktorů útvaru,“ dodává v závěru generál Hasala.

Více v reportáži Karla Rožánka z České televize ZDE

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

migranti

Dobrý den, prohlášení Nerudové o migrantech jsem taky nepobral. Ale můj dotaz zní, zda se ví, kolik je v ČR aktuálně migrantů? A co si myslíte o migrantech z Ukrajiny? Máme je přijímat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Elektřina i plyn hluboko pod cenou tradičních produktů na neurčito i fixací. LAMA energy nabízí výhodný měsíční tarif

9:29 Elektřina i plyn hluboko pod cenou tradičních produktů na neurčito i fixací. LAMA energy nabízí výhodný měsíční tarif

Jak efektivně snížit výdaje na energie? LAMA energy je jedním z dodavatelů, který už téměř rok nabíz…