„Hlavní důraz v letošním roce klademe na jasné stanovení strategií a vizí. To je základem úspěchu v podnikání, životě i v projektech,“ řekla v úvodu konference Woman in Business Helena Kohoutová. „Po sedmi letech mohu říct, že projekt OCP se stal klíčovým českým projektem na podporu českých podnikatelek, který si navíc zakládá na odbornosti. V projekt sdružujeme profesionály, podporujeme a propojujeme byznys. Jedno z témat letošního roku jsou nové technologie a inovace. Protože ani my nemůžeme zůstat pozadu, naopak chceme jít příkladem. Vedle nové webové stránky, která funguje na systému Office 365 umožňující on-line registrace podnikatelek do projektu a efektivní práci porotců, jsme zavedli sociální síť OCP. Skupinu zřízenou na platformě Yammer, vlastněnou a řízenou OCP, která není veřejně přístupná a veškerý obsah je přístupný pouze schváleným členům. Je to taková malá revoluce. Jsem nadšená. Současně vím, že inovace beze smyslu nemají cenu. Všeho s mírou,“ doplnila zakladatelka projektu a dále dodala: „Přeji si, aby si i váhavější část podnikatelek připustila, že technologie nabízejí nový způsob práce. Díky nim jsme efektivnější a flexibilnější, a proto je dobré si před nimi nezavírat dveře. V analýzách společnosti Microsoft a referátu Martina Tolara, ředitele pro malé a střední podniky Microsoft, jasně zaznělo, že když ženy začnou, nemají konkurenci. Technologicky progresivní firmy založené ženami dosahují v průměru stejných či vyšších tržeb než firmy vlastněné muži.“
Komerční banka jako patron konference vyzdvihla téma bezpečného podnikání. „Žijeme v době rychlých změn, které se týkají především oblasti internetové a mobilní komunikace. Sdílíme tak obrovské množství informací. Současně s tím, ale přichází množství nových a především nebezpečných hrozeb. Je proto nezbytné jim svým obezřetným chováním aktivně předcházet. Štěstí totiž přeje připraveným,“ vysvětlil patronaci Mojmír Prokop, Manager of Multichannels Department.
V tomto duchu se vedl další referát s názvem „CRIF jako strážce byznysu“ obchodní ředitelky CRIF- Czech Credit Bureau, Evy Brušákové, jehož cílem bylo ženám poradit, jak se vyvarovat bílým koním a jak si identifikovat firmy, se kterými spolupracujeme. Vývoj světa, ekonomické vazby a souvislosti v něm, představil Prof. Ing. Michal Mejstřík, CSc., který je zároveň porotcem OCP.
Druhá část konference byla zaměřena na osobní zkušenosti s podnikáním. Zde se představily významné podnikatelky a současně vítězky předchozích ročníků projektu Ocenění Českých Podnikatelek.
Jednou z nich byla i Marta Slánská, majitelka MAXIMA REALITY (1. místo Středně velká společnost 2009, 3. místo Velká společnost 2013), která začala podnikat v roce 1996. „Realitní branže byla v roce 1996 spíše džunglí. Mým cílem bylo vnést na realitní trh etiku, odbornost a profesionalitu. Chtěla jsem, aby byla MAXIMA REALITY pro klienty etický a spolehlivý partner, něco jako notářská nebo advokátní kancelář. Také jsem hned na úvod, ještě než jsem měla první zaměstnance, spolupracovala s právníkem. Pro makléře je klíčový jeden bod z našeho etického kodexu: Tvá čest je přednější než tvoje provize. Etika je mantrou úspěchu a jde ruku v ruce s produktivitou. Řídím se tím už osmnáct let,“ řekla úspěšná podnikatelka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva