dTest: Co nejvíc pálilo spotřebitele v roce 2018

03.01.2019 11:01 | Zprávy

Právní poradci a poradkyně dTestu vyřešili v roce 2018 více než 47 tisíc dotazů a stížností, což je téměř 200 telefonických či e-mailových případů každý pracovní den. Poradenství je všem spotřebitelům přístupné zdarma, ať už je rada jednoduchá, či věc vyžaduje hlubší právní posouzení. Co české spotřebitele v uplynulém roce trápilo nejvíc?

dTest: Co nejvíc pálilo spotřebitele v roce 2018
Foto: dTest
Popisek: dTest

Poradenská linka dTestu je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin. Lidé na ní mohou konzultovat nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Kdo preferuje písemnou komunikaci, může svůj dotaz vložit prostřednictvím elektronického formuláře (ZDE).

Spotřebitelé se v roce 2018 nejčastěji ptali na vracení zboží v kamenných obchodech, odstupování od smluv uzavřených přes internet a mimo obchodní prostory, uplatňování reklamací nebo na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. „Cílem poradenství je také osvěta. Považujeme za důležité, aby lidé věděli, jak hájit svá práva. Zároveň se snažíme vyvracet mýty. Jedním z nejčastějších omylů spotřebitelů bylo v loňském roce to, že ztráta důvěry ve výrobek je právním důvodem ke zrušení smlouvy,“ uvádí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.

Konkrétní stížnosti zpravidla směřovaly na zamítnuté reklamace, podomní prodej energií, automatické strhávání peněz internetovými seznamkami, doručování neobjednaného zboží, zvyšování cen za volání, koupi vozidel z autobazaru či na problémy se zhotovením díla. „Některé problémy jsme řešili opakovaně, což nám pomohlo odhalit závažné prohřešky obchodníků i poskytovatelů služeb a mohli jsme proti tomuto jednání podniknout další kroky,“ podotýká Lukáš Zelený.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

Jak to je?

Vy tvrdíte, že byste nikdy nepodpořil plošné šmírování komunikace, ale váš bývalý náměstek Profant potvrdil pravý opak. Tak jak to je? Já upřímně nevím, ale možná věřím teď spíš Pirátům, protože jste to byl právě vy, kdo chtěl zavádět i cenzuru na internetu, i když vy jste to nazýval vznešeně jako b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSÚ: Meziroční růst maloobchodních tržeb zpomalil

20:16 ČSÚ: Meziroční růst maloobchodních tržeb zpomalil

Tržby v maloobchodě se v červenci reálně meziročně zvýšily o 2,5 % a meziměsíčně se snížily o 0,3 %.…