Cílem evropské směrnice a tuzemského zákona je poskytnout spotřebitelům jednoduchý, efektivní, rychlý a levný způsob řešení sporů s podnikateli, přičemž se může jednat o koupi zboží i poskytování služeb. „Účinná ochrana spotřebitelů a jejich drobných nároků je naprosto zásadní, protože bez ní by celé spotřebitelské právo bylo pouhou teorií,“ říká Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.
Přímo ze zákona vykonávají mimosoudní řešení spotřebitelských sporů Finanční arbitr v oblasti finančních služeb a životního pojištění, Český telekomunikační úřad (ČTÚ) v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb, Energetický regulační úřad v energetice (ERÚ) a Česká obchodní inspekce (ČOI) v ostatních případech. Kromě toho jsou Ministerstvem průmyslu a obchodu pověřeny k řešení sporů i další subjekty, například Kancelář ombudsmana při České asociaci pojišťoven pro řešení sporů tam, kde není dána působnost finančního arbitra. V tomto případě se tak s určitými výjimkami jedná o spory ohledně neživotního pojištění.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva