Zasílání nevyžádaných zásilek je v současnosti častým předmětem stížností spotřebitelů, kteří se cítí býti obtěžováni jak samotným posíláním zboží tak zejména opakovanými požadavky na úhradu. Z obavy před možným soudním či jiným vymáháním požadované částky raději zaplatí. Vedoucí právní poradny časopisu dTest Lukáš Zelený ale doporučuje: "Pokud si spotřebitelé danou zásilku neobjednali a nemají o ni zájem, rozhodně by ji neměli platit. Nejsou dokonce povinni zboží dodavateli vrátit ani jej na to upozorňovat. Jedná se o právní úpravu plnění bez objednávky, která vychází z občanského zákoníku."

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva